آنتی وار در گزارشی نوشت: با وجود بحران کنونی در افغانستان و افزایش شکایتها مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری "حامد کرزای" از مخالفت خود با برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنتی وار، هم اکنون بسیاری از مقامات دیپلماتیک در کابل در تلاشند تا رئیس جمهوری افغانستان را متقاعد به همکاری با کمیسیون بررسی به شکایتهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری کنند اما حامد کرزای هیچ توجهی به این درخواست ها ندارد و هم اکنون مخالفت خود را با برگزاری دور دوم انتخابات اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، گزارشهای زیادی مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وجود دارد و در همین حال ماموران ستاد انتخاباتی کرزای اذعان کرده اند که در 800 حوزه رای گیری که به طور غیر رسمی و به صورت جعلی برپا شده بودند، هزاران رای ریخته شده است.

به نوشته آنتی وار، درحالی که سفیر افغانستان در واشنگتن در سخنانی در روز جمعه از احتمال برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور میان حامد کرزای و رقیب اصلی او عبدالله عبدالله خبر داد، طرفداران عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری هشدار دادند که درصورت اعلام پیروزی کرزای در انتخابات به خیابانها ریخته و تظاهرات می کنند.

این گزارش می افزاید: درحالی که حامد کرزای در انتظار اعلام پیروزی نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است، عبدالله عبدالله وزیر خارجه سابق این کشور منتظر پاسخ کمیسیون بررسی به شکایتها درباره تقلب در این دوره از رقابت هاست که احتمال می رود به زودی دور دوم انتخابات برگزار شود.

حامد کرزای پیشتر در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ABC" آمریکا خاطر نشان کرد که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان "خوب، منصفانه و قابل تحسین" بوده است. کرزای همچنین با رد ادعاهای مربوط به تقلب گسترده در این انتخابات، هشدار داد این واقعه نباید به کابوس مردم افغانستان و عامل ایجاد اختلاف در این کشور تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها