اردشیر محمدی گفت: در طی شش ماه گذشته ارزش صادرات نفتی و غیر نفتی ایران به 11 میلیارد و 375 میلیون دلار رسیده است.
کد خبر: ۲۸۷۶۴۴

به گزارش خبرگزاری موج، اردشیر محمدی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب اظهار داشت: صادرات محصولات نفتی ایران در شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهش 15 درصدی مواجه شده است.

وی افزود: صادرات محصولات غیر پتروشیمی ما افزایش هفت درصدی داشته است و سهم محصولات پتروشیمی در صادرات 49 درصد و سهم محصولات غیر نفتی از صادرات کشور 51 درصد بوده است.

محمدی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از سه میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی و 191 میلیون دلار صادرات میعانات گازی داشته‌ایم.

وی با اشاره به تراز تجاری منفی ایران با 104 کشور دنیا اظهار داشت: آلمان، کره جنوبی، سوئیس، انگلیس و امارات متحده عربی از جمله مهم‌ترین کشورهایی بودند که تراز تجاری ایران با آنها منفی بوده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: تراز تجاری ایران با کشورهایی مانند عراق، سوریه، ترکیه و اندونزی مثبت بوده است.

رییس کل گمرک ایران با تاکید بر کاهش زمان صادرات در گمرک خاطر نشان کرد: در حال حاضر زمان صادرات از گمرک به دو ساعت رسیده است.

محمدی با تاکید بر ضرورت حمایت صادرکنندگان خاطر نشان ساخت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در این راستا اقدام به ایجاد انبارهای اختصاصی کرده است که این امر جزو طرح تحول گمرک نیز محسوب می‌شود.

این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت گسترش صادرات غیر نفتی متذکر شد: ما باید در بخش حمل و نقل، تقویت بخش خصوصی و تشویق آنها اقدام به گسترش صادرات غیر نفتی کنیم.

وی در پایان از افزایش 600 درصدی استرداد کالا خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 287 میلیارد دلار کالا از گمرک استرداد شده است که این رقم در مقایسه با سال قبل رشد 600 درصدی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها