نمای نزدیک

فروش دارایی‌های دولت انگلیس برای پرداخت قروض

واحد مرکزی خبر: نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: برای کاهش قروض دولتی، دولت انگلیس ناچار است 16 میلیارد پوند از دارایی‌های دولتی را در 2 سال آینده بفروشد.گوردون براون در حالی که مدعی شد شرایط بازار روبه بهبود است، اظهار کرد: در 2 سال آینده 16 میلیارد پوند از محل فروش دارایی‌های دولتی فروخته می‌شود تا بتوان از میزان قروض دولت و کسری بودجه این کشور کاست.
کد خبر: ۲۸۷۱۱۹

براون گفت: از محل فروش کتاب وام دانشجویان، تونل ارتباطی با اروپا و شبکه شرط‌بندی در انگلیس قرار است حدود 3 میلیارد پوند به خزانه دولت واریز شود.به گفته براون،‌ شهرداری‌ها هم قرار است 13 میلیارد پوند دیگر به دولت کمک کنند.نخست‌وزیر انگلیس برای کاهش آثار اعلام این خبر دشوار، قول داد در 4 سال آینده، کسری بودجه دولت را نصف و نظارت بر بانک‌ها را بیشتر کند و علاوه بر کاهش بیکاری، بهره‌وری و تولید ملی، کیفیت آموزش و درمان را افزایش دهد.کارشناسان و سیاستمداران احزاب مخالف دولت کارگری در انگلیس، تصمیم براون را برای فروش دارایی‌های دولتی، در شرایط جاری که بازارها ضعیف و قیمت‌ها پایین است، برخلاف منافع مردم ارزیابی کرده‌اند.

ترکیه در نوبت دریافت وام صندوق بین‌المللی پول

رویترز: ترکیه این هفته در آستانه ارائه بودجه سال 2010 خود در انتظار پاسخ صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام است.روزنامه استار چاپ ترکیه، روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت ترکیه تدابیری در نظر گرفته است که در صورت عدم انعقاد قرارداد با صندوق بین‌المللی پول به کار گیرد.علی باباجان، وزیر اقتصاد ترکیه هفته گذشته اعلام کرد: مذاکرات ترکیه با صندوق بین‌المللی پول درباره جزئیات بیشتر طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد.مذاکرات ترکیه با صندوق بین‌المللی پول برای برگزاری نشست‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در استانبول به حال تعلیق درآمد.

مدودف: تاثیر بحران بیشتر از پیش‌بینی ما بود

واحد مرکزی خبر: رئیس‌جمهور روسیه گفت: اقتصاد این کشور تا 10 سال آینده از درآمدهای ناشی از فروش انرژی بی‌نیاز خواهد بود.به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه گفت: آسیب‌های واقعی بحران مالی به اقتصادمان بسیار گسترده‌تر از آن حدی بود که ما یا بانک جهانی و دیگر نهادهای کارشناسی پیش‌بینی کرده بودیم؛ زیرا ابتدا صحبت از این بود که اقتصاد روسیه با 3 تا 5/3 درصد کاهش مواجه خواهد شد؛ ولی ما امسال انتظار داریم کاهش تولید ناخالص ملی ما حدود 5/7 درصد باشد.رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تصریح کرد: وضعیت ملی کنونی این کشور بسیار دشوارتر شده است. در آغاز سال جاری ارزش روبل به شکل قابل توجهی کاهش یافت که این مساله اجتناب‌ناپذیر بود. به گفته مدودف، ارزش روبل روسیه در مسیری تعیین شده کاهش یافت.وی گفت: اما دیگر اجازه نخواهیم داد که ارزش پول ملی ما بیش از این کاهش یابد و هیچ‌کس از کاهش ارزش روبل راضی نیست؛ زیرا این مساله به درآمدهای مردم، آسیب‌های جدی وارد می‌کند.رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود: اکنون وضعیت بازارهای ملی و ارزش روبل کاملا به ثبات نرسیده و این یک واقعیت است که ما اکنون یک بودجه خیلی بی‌ثباتی داریم؛ علت آن هم تغییر درآمدهاست.وی گفت: اکنون بودجه‌ای داریم که با کسری مواجه است و سال آینده کسری بودجه ما بیشتر هم خواهد شد.

ذخایر کشورهای نفتی نجات‌بخش کشورهای صنعتی

ایسنا: اعتلای اقتصادی کشورهای عربی خلیج‌فارس ادامه می‌یابد.طبق ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، اعتلای اقتصادی کشورهای عربی حوزه‌ خلیج‌فارس، به لطف درآمدهای نفتی در سال آینده ادامه خواهد یافت. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تولید ناخالص ملی کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، کویت، قطر، عمان و بحرین 2/5 درصد افزایش خواهد یافت. به اعتقاد این صندوق، ذخایر نفتی بزرگ این 6 کشور، کشورهای بزرگ صنعتی را از رکود عمیق در امان نگاه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها