گروه سلامت: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف انجیر برای کودکان ضعیف، کم‌خون و بی‌اشتها مفید است و به علت داشتن پتاسیم در دفع اوره و چربی خون بسیار موثر است. مرتضی صفوی در گفتگو با فارس افزود: انجیر میوه‌ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم خورده شده است. 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می‌دهد که منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌هایC ،B،A است.
کد خبر: ۲۸۶۶۳۷

وی گفت: انجیر منبع غنی از فیبرغذایی غیرمحلول لیگنین است که نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از انجیر می‌توان در رژیم‌های غذایی خاص مثل رژیم کم‌چربی، کم‌سدیم‌، پرفیبر، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.

این متخصص تغذیه افزود: انجیر سدیم و چربی ندارد و مانند سایر میوه‌ها بدون کلسترول است. 40 گرم انجیر تازه یا یک چهارم لیوان انجیر معادل یک واحد میوه است و 5/1 عدد انجیر خشک معادل یک واحد میوه یا 15 گرم کربوهیدرات است.

وی گفت: انجیر، فیبر غذایی بالایی دارد که هر واحد آن 20 درصد نیاز روزانه را تامین می‌کند. انجیر بیش از سایر میوه‌ها املاح دارد.در هر 40 گرم انجیر تازه 244 میلی‌گرم پتاسیم (7 درصد نیاز روزانه)، 53 میلی‌گرم کلسیم و 2/1 میلی‌گرم آهن (6 درصد نیاز روزانه) وجود دارد.

صفوی افزود: انجیر از نظر طب قدیم ایران، گرم، تعرق بدن را زیاد، ادرارآور، حرارت بدن را کاهش می‌دهد، چاق‌کننده و برای آنها که می‌خواهند وزن اضافه کنند، بسیار مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها