هشدار! آمار ابتلا به سرطان رو به فزونی است

ضرورت تدوین استراتژی مقابله با سرطان

گروه سلامت: رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به رشد فزاینده سرطان در کشور طی 2 دهه آینده از مسوولان وزارت بهداشت خواست با تنظیم استراتژی مقابله با سرطان از هم‌اکنون برای مقابله با این بیماری برنامه‌ریزی کنند. دکتر عبدالله فضلعلی‌زاده که به مناسبت برپایی پنجمین همایش انجمن سرطان ایران که 28 تا 30 مهر در مرکز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: ما برای برنامه‌ریزی صحیح به داشتن آمار دقیقی از ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشور نیازمندیم و برای رفع این معضل، وجود یک مرکز ملی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل انواع آمار سرطان‌ها بشدت احساس می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۶۳۲

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها 300 آنکولوژیست (متخصص درمان سرطان) در کشور مشغول به فعالیتند که براساس استانداردهای موجود باید، این رقم به 600 نفر افزایش یابد. به گفته رئیس انجمن سرطان ایران با توجه به ریزش این افراد طی سال‌های آتی بر اثر بازنشستگی، کهولت سن و... از یک سو و از سوی دیگر افزایش تعداد بیماران سرطانی، نیازمند تربیت نیروی انسانی بیشتری در این زمینه و نیز ایجاد و تجهیز مراکز درمان سرطان هستیم.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای موجود، تعداد بیماران سرطانی از 11 میلیون و 800 هزارنفر در سال 2005 با 55 درصد رشد به تعداد 18‌میلیون و 200 هزار نفر در سال 2020 خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها