رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز نابینا و کم بینا در کشور مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۲۸۶۶۲۹

به گزارش ایرنا ، سوسن کشاورز اظهار داشت: از این تعداد ، 2320 نفر در آموزشگاه‌ های استثنایی تحصیل می‌کنند. 2998 دانش‌آموز نابینا و کم‌بینای سراسر کشور بین دانش‌آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند.2370دانش‌آموزان نابینا را دختران و 2946 نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: گروه آموزش دانش‌آموزان نابینا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با 2320 دانش ‌آموز نابینا و کم‌بینا در 477 کلاس در کشور مشغول به فعالیت هستند.

کشاورز با اشاره به اینکه نخستین تلاش‌ها در زمینه آموزش نابینایان در ایران به سال 1299 شمسی مربوط می‌شود، تصریح کرد: در این سال کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نابینا با جذب پنج دانش‌آموز نابینا در مدرسه‌ای در تبریز آغاز شد.

وی با بیان این مطلب که در بین گروه‌های مختلف استثنایی، نابینایان در زمینه آموزش تلفیقی موفق‌ترین گروه بوده‌اند، اضافه کرد: هم ‌اینک نزدیک به 3 هزار دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا در بین دانش‌آموزان تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

بر اساس این گزارش ، روز 15 اکتبر (23 مهر)‌ هر سال از سوی سازمان علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان روز جهانی نابینایان نامگذاری شده است.

این نام‌گذاری تبلور قابلیت‌ها ، توانمندی‌ها و شأن و منزلت اجتماعی نابینایان است تا با غنیمت از این فرصت کوتاه نگرش مطلوب در جامعه نسبت به نابینایان به وجود آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها