عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام سلامت برنجهای وارداتی قبل از ارائه نتایج به مجلس را اقدامی شتابزده برای حل و فصل مسئله برنجهای وارداتی اعلام و تاکید کرد باید بررسیهای بیشتری بر روی برنجهای وارداتی مسئله دار انجام شود.
کد خبر: ۲۸۶۴۸۱

محمد علی دلاور در گفتگو با مهر در خصوص اینکه قرار بود مجلس گزارشات نهایی آزمایش بر روی برنجهای آلوده وارداتی کشور هند را مورد بررسی قرار دهد و سپس به اطلاع عموم مردم برساند، گفت: متاسفانه تاکنون در مورد نتیجه آزمایشاتی که قرار بود با مسئولیت وزارت بهداشت و درمان انجام و طبق صورتجلسه به کمیسیون کشاورزی مجلس ارسال شود، اقدامی نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: به نظر می رسد در زمینه برنجهای آلوده ای که در ابتدا گزارشاتی مبنی بر آلودگی بالای برخی از انواع آن داده شد و سپس بعد از مدت حدود یکماه انتظار مردم با شتاب زدگی اعلام می شود که تمامی برنجهای وارداتی سالم است، باید بررسیهای بیشتری صورت گیرد.

دلاور ضمن بیان این مطلب که از این پس مجلس حتما از طریق وزارت بهداشت، موسسه استاندارد و همچنین قرنطینه سازمان حفظ نباتات در مبادی ورودی کشور صحت برنجهای وارداتی را از نظر آلوده بودن به انواع مواد سمی چک خواهد کرد، گفت: وزارت بهداشت در این رابطه طبق صورتجلسه عمل نکرد.

وی اعلام سالم بودن تمامی برنجهای وارداتی از کشور هند را نوعی شتاب زدگی و همچنین جمع و جور کردن مسئله آلودگی برنجهای واراتی دانست و بیان داشت: کمیسیون کشاورزی مجلس براساس توافق منتظر گزارش آزمایش بر روی برنجهای وارداتی است که متاسفانه تاکنون گزارشی به این کمیسیون ارائه نشده است.

این نماینده مجلس افزود: حتما از طریق نمایندگان مجلس به ویژه در کمیسیون کشاورزی پیگیر این مسئله خواهیم بود تا بتوانیم بررسیهای خود را انجام و نتیجه را به مردم اعلام کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها