کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم موفق شدند در یک اقدام سارق حرفه‌ای و سابقه داری را که در سطح شهر اقدام به سرقت وسایل داخل خودرو می‌نمود را شناسایی و دستگیر کنند.
کد خبر: ۲۸۶۲۷۷

سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی استان قم با بیان این خبر گفت: با دریافت شکایات فراوان درخصوص سرقت وسایل داخل خودرو در قم، کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان برای دستگیری عامل یا عاملان وارد عمل شده و با جمع‌آوری اطلاعات اولیه از برخی مالباختگان و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی، ترفندهای خاص پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق شدند این سارق سابقه‌دار به نام «جواد» را در حین سرقت وسایل داخل خودرو دستگیر کنند.

متهم در ابتدا منکر هر نوع سرقتی بود اما با مواجهه و مشاهده شواهد و قراین در تحقیقات به 22 فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرده و عنوان داشت که با برنامه‌ریزی‌های قبلی علاوه بر سرقت‌های فوق قصد سرقت خودروهای دیگر را نیز داشته که توسط پلیس دستگیر شده وی در ادامه نحوه سرقت را اینگونه بیان کرد که ابتدا با شناسایی خودروهای بدون تجهیزات ایمنی که رانندگان کنار خیابان پارک می‌کردند با استفاده از شاه کلید و تخریب قفل صندوق عقب خودرو درب آن را باز کرده و وسایل داخل آن را به سرقت می‌بردم. در ادامه کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری وسایل داخل خودرو، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و... کشف و ضبط کردند و متهم با صدور قرار قانونی مجددا راهی زندان شد.

سرهنگ حسینی در پایان با بیان این که تحقیقات برای دستگیری مالخران همچنان ادامه دارد، افزود: در این پرونده سارق در اکثر موارد خودروهایی را انتخاب می‌کرده که فاقد تجهیزات ایمنی بودند و همین موضوع باعث افزایش فعالیتش می‌شده است. وی بار یگر از تمام شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی با استفاده از وسایل ایمنی در خودروها، پلیس آگاهی را در کاهش هر چه بیشتر آمار سرقت یاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها