با تایید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

مدارک دانشگاه‌های خارجی ، اصالت دارد

علی عباسپور تهرانی فرد رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر تخلفی در مدارک علمی اتفاق می‌افتد به دلیل سهل‌انگاری مسوولان اجرایی در بکارگیری مدیرانی است که مدارک دانشگاهی خارجی ارایه می‌دهند، چراکه مسوولان اجرایی باید بلافاصله پس از ارایه چنین مدارکی درخواست تاییدیه از وزارت علوم و وزارت بهداشت کنند.
کد خبر: ۲۸۵۹۰۱

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با ایسنا  با بیان این مطلب، افزود: در ایران تقلب در مدارک علمی وجود ندارد، چراکه در کشور ما ضوابط صدور مدرک کاملا تعریف شده است، ضمن این که با جاعلان مدارک تحصیلی به عنوان کلاهبردار شدیدا برخورد شده و مجازات سنگینی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

به گفته نماینده مردم تهران در خانه ملت، در مورد مدارک اخذ شده از کشورهای دیگر هم قوانین کاملا مشخص است ، هر مدرکی حتی اگر از بهترین دانشگاه‌های دنیا هم باشد در داخل کشور قابل پذیرش توسط دستگاه‌های اجرایی نیست، مگر این که به تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت برسد.

به گفته رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات، اگر مدارک خارجی تایید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت را داشته باشند دارای اصالت هستند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان این که باید با متخلفان برابر قانون برخورد شود ، تاکید کرد: اگر کسی مدارک دانشگا‌ه‌های خارجی را جعل کند باز هم کلاهبردار تلقی شده و همان برخوردها و مجازات‌های سنگین که در قانون برای جاعلان مدارک تحصیلی در نظر گرفته شده در مورد آنها هم اعمال می‌شود بنابراین ما نه خلا قانونی داریم ، نه ابهام در مسیر اصالت مدارک، این تنها دقت مسوولان را می‌طلبد تا در گزینش افراد دقت لازم را داشته باشند.

عباسپور خاطرنشان کرد: ما در کشورمان خیلی به ندرت با مسئله جعل مدارک علمی برخورد می‌کنیم، چراکه دستگاه‌های اجرایی با هر گونه جعل مدارک علمی و تحصیلی برخورد شدید می‌کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مسائلی که در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره دانشگاه هاوایی پیش آمد، گفت: با پیگیری‌های به موقع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان مربوطه با عاملان دانشگاه غیرمجاز هاوایی برخورد و این دانشگاه منحل شد بنابراین افرادی که بخواهند مدارک دانشگاه‌های خارج را به داخل عرضه کنند، حتما باید وزارت علوم دانشگاه‌های مربوطه را به عنوان مرجع تایید کند ، در غیر این صورت مدارک این دانشگاه‌ها هم مانند مدارک دانشگاه هاوایی بی‌ارزش اعلام می‌شود. اگر مسوولان در این راستا به تذکرات وزارت علوم توجه نکنند به دادگاه کشیده و مجازات می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها