زمینه‌های سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ترکیه در آذربایجان شرقی با برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در استانبول ترکیه بررسی شد. شرکت‌کنندگان در این همایش با برگزاری کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های گردشگری، صنایع غذایی، چرم و کفش با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایران و به خصوص آذربایجان شرقی آشنا شدند.
کد خبر: ۲۸۵۴۶۰

وزیر تجارت ترکیه در این همایش با تاکید بر ضرورت حذف مقررات زاید به ویژه موانع گمرکی بین ایران و ترکیه، افزایش حمایت‌های دولتمردان دو کشور از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در افزایش مبادلات طرفین موثر خواند.

ظفر چاغلایان با اشاره به عزم ترکیه در رساندن حجم مبادلات ایران و ترکیه به 20 میلیارد دلار در 5 سال آینده، خواهان ایجاد منطقه آزاد مشترک توسط ایران و ترکیه شد.

بیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی هم که در راس هیات اقتصادی استان در این همایش حضور دارد، با اشاره به سهم 25 درصدی استان در صادرات غیرنفتی ایران گفت: مشترکات عمیق فرهنگی و پیوند عاطفی بین دو ملت ایران و ترکیه، بستر مناسبی را برای توسعه روابط دوسویه فراهم کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور همسایه، برادر و مسلمان پیشنهاد کرد که برای دسترسی به اهداف اقتصادی تعیین شده در سطح کلان دو کشور، شرکت‌های مشترک ایجاد شده و در قالب آن اطلاعات و توانایی‌هایی طرفین در عرصه‌های مختلف مبادله شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این سفر، همراه با هیات اقتصادی استان از شهرک تولید قطعات خودروی استانبول دیدار و با روسای انجمن‌های اوسیعاد و موسیاد ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در استانبول، فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران 900 طرح با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد دلار را برای اجرای مشترک به سرمایه‌گذاران ترک پیشنهاد کردند.

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در ترکیه، همزمان با نشست وزرای اقتصاد جهان در اجلاس سالانه بانک جهانی با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در استانبول برگزار می‌شود.

تبریز - خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها