سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای تبدیل و تحویل اورانیوم غنی شده به راکتور تحقیقاتی تهران با مشارکت آژانس بین المللی انرژی اتمی، فرانسه و آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۸۳

به گزارش ایرنا از مسکو، لاوروف امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: روسیه می تواند در تبدیل سوخت هسته ای ایران مشارکت کند.

وی با اشاره به درخواست ایران از آژانس بین المللی انرزی اتمی برای تعویض سوخت هسته ای و افزایش غلظت اورانیوم غنی شده گفت: این الگو با مشارکت روسیه با آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا و فرانسه تدوین شد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: الگوی مزبور فرصت برای استفاده از اورانیوم با غلظت پایین تولید شده در ایران برای تولید سوخت هسته ای ویژه راکتور اتمی و تحویل به ایران را فراهم می کند.

لاوروف یادآوری کرد توافق در این زمینه در نشست روز اول ماه اکتبر نمایندگان گروه 1+5 با ایران در ژنو حاصل و مقرر شد برای اجرای این توافق، دیداری در سطح کارشناسان انجام گیرد.

بر اساس این توافق، ایران اورانیوم با غلظت چهار درصد تولید و تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی تحویل می دهد و در عوض اورانیوم با غلظت 19/75 درصد تحویل خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها