پس از درگیری شدید در داخل و اطراف مسجدالاقصی صورت گرفت

دعوت از فلسطینی ها به آغاز انتفاضه جدید

گروه بین‌الملل: نیروهای ارتش صهیونیستی صبح دیروز با حمله به صحن‌های مسجدالاقصی دستکم 13 نمازگزار فلسطینی را زخمی کردند. به گزارش شبکه فلسطین الیوم، اشغالگران با بستن درهای مسجدالاقصی به صحن‌های این مسجد حمله کرده و به سرکوب و متفرق کردن نمازگزارانی اقدام کردند که قصد برگزاری نماز صبح را داشته و در تلاش بودند جلوی حمله‌ گروه‌های تندروی یهودی به این مسجد را بگیرند.درگیری زمانی آغاز شد که150 شهرک‌نشین صهیونیست وارد مسجد الاقصی شده و قصد داشتند مانع از برگزاری نماز صبح شوند. با درگیر شدن دو طرف باهم نیرو های ار تش صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شده و به پشتیبانی از شهرک‌نشینان پرداخته، با گاز اشک‌آور نمازگزاران را پراکنده کردند.
کد خبر: ۲۸۳۷۲۰

این درگیری‌ها موجب شد فضا در حومه شرقی بیت‌المقدس نظامی شود و نظامیان صهیونیست برای مرعوب کردن فلسطینی‌ها به قدرت‌نمایی روی آورند.

حمله به کودکان

سربازان ارتش صهیونیستی در حادثه‌ای دیگر به شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهدای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شرق غزه حمله کردند.

نیروهای صهیونیست پس از تشییع پیکر سه شهید گردان القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در حمله موشکی نظامیان صهیونیست به شرق غزه به شهادت رسیده بودند به شرکت کنندگان در این مراسم تیراندازی کردند که بر اثر آن 17 غیرنظامی فلسطینی که اکثریت آنها کودک و نوجوان بودند، زخمی شدند.

آماده‌باش صهیونیست‌ها

واحدهای ارتش صهیونیستی روز گذشته و پس از درگیری‌های متعدد در بیت‌المقدس مقارن با یکی از اعیاد یهودیان به حال آماده‌باش درآمدند.

شاهدان عینی در غزه از حملات توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی به شرق جبالیا همسو با پیشروی تانک‌ها و نیروهای ویژه این رژیم به شمال‌غرب بیت لاهیا در شمال غزه خبر دادند.

ارتش صهیونیستی از نیمه شب یکشنبه در کرانه‌ باختری کمربند امنیتی فراگیر ایجاد کرد. منابع نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند 100 جنگنده‌ این رژیم با هدف نشان دادن قدرت هوایی به مدت 2 ساعت بر فراز آسمان دیرالبلح، خان یونس و رفح به پرواز درآمدند.

محکومیت حمله به مسجدالاقصی

حمله یهودیان تندرو تحت حمایت نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی با واکنش شدید شخصیت‌های ملی و دینی فلسطین روبه رو شد.

شیخ عبدالله الشامی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینیان خواست با کنار گذاشتن اختلافات‌شان به صورت متحد مقابل طرح‌های صهیونیست‌ها در نقض حرمت مسجدالاقصی و یهودی‌سازی بیت‌المقدس بایستند.

محمد ابوعسکر، از دیگر رهبران حماس، فلسطینی‌ها را به آغاز انتفاضه جدید در مقابل حملات آشکار رژیم‌صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی فراخواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها