آثار تاریخی باقی‌مانده از مسلمانان در اسپانیا، زینت‌بخش این کشور و عامل جذب گردشگر هستند.
کد خبر: ۲۸۳۶۹۶

به گزارش ایسنا، اگر شما به منطقه‌ گرانادا (Granada) در کشور اروپایی اسپانیا سر بزنید، می‌توانید در شهر آندلس آثار تاریخی زیادی را با قدمت چندصد سال از سال‌های حکومت مسلمانان بر این منطقه ببینید.

منطقه‌ی آندلس در سال 711 میلادی به تصرف یکی از سرداران مسلمان سلسله‌ بنی‌امیه درآمد و برای قرن‌ها تحت حاکمیت مسلمانان بود. این امر، تغییرات عظیمی را در تاریخ اسپانیا و اروپا به‌همراه داشت.

مسلمانان در طول قرن‌ها حاکمیت خود بر بخش‌هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه، آثار تاریخی فراوانی را از خود باقی گذاشته‌اند که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند. یکی از این آثار شاخص، قصر و قلعه‌ی الحمرا (Alhambra) است که یکی از جاذبه‌های گردشگری برتر اسپانیا و یک نمونه‌ی کامل از هنر اسلامی است.

این اثر تاریخی بر فراز یک تپه ساخته شده و از بخش‌های مختلفی از جمله کاخ، قلعه، مسجد، حمام و باغی زیبا تشکیل شده است و از آن می‌توان به‌عنوان یکی از شاه‌کارهای معماری اسلامی نام برد. البته با پایان یافتن حکومت مسلمانان بر منطقه‌ی گرانادا در سال 1492، صدمه‌های زیادی به الحمرا وارد شد.

اکنون سالانه هزاران گردشگر از الحمرا و دیگر آثار تاریخی اسلامی اسپانیا که در مناطق مختلف این کشور واقع شده‌اند، دیدن می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها