گروه فرهنگ و هنر: 100 ناشر برای شرکت در جشنواره کتاب برتر اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۱۷۶۹

به گزارش ایسنا، معصومه انصاریان دبیر این جشنواره درباره استقبال ناشران کودک و نوجوان به ستاد خبری چهارمین جشنواره کتاب برتر، گفت: تاکنون ناشران زیادی به فراخوان پاسخ داده و آثار خود را به دفتر جشنواره فرستاده‌اند. اگر تعداد این ناشران را با ناشرانی که آثارشان از آرشیو کتاب‌های خانه کتاب توسط داوران استخراج و جمع‌آوری شده جمع بزنیم، نزدیک به 100 ناشر در این جشنواره آثارشان مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از این تعداد نزدیک به 20 ناشر عضو انجمن ناشران فرهنگی هستند و بقیه ناشران غیر عضو می‌باشند. با توجه به این‌که در جشنواره سوم 25 ناشر شرکت داشتند، می‌توان گفت تعداد ناشران در جشنواره چهارم چهار برابر دوره پیشین است.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: تصمیم انجمن فرهنگی ناشران مبنی بر دعوت عمومی تصمیم به جا و مبارکی است که این امکان را فراهم می‌سازد تا همه کتاب‌های کودک و نوجوان کشور به جشنواره راه پیدا کنند.

انصاریان درخصوص تاثیر این جشنواره در روند فعالیت ناشران کودک و نوجوان افزود: هر جشنواره بهانه‌ای است برای بازبینی و ارزیابی کتاب‌های کودک و نوجوان و فرصتی است برای آگاهی از وضعیت نشر کتاب کودک و آگاهی از کاستی‌ها و نقطه قوت‌ها. وقتی ناشران پای به میدان رقابتی جشنواره می‌گذارند و آثار خود را در معرض داوری قرار می‌دهند، می‌توان این طور تلقی کرد که آنها می‌خواهند از وضعیت کار و حرفه خود شناخت به دست آورند و براساس شناخت کار، حرفه‌شان را توسعه و ارتقاء دهند.

انصاری گفت: هرچقدر این مشارکت گسترده‌تر باشد و جشنواره مراحل داوری را دقیق‌تر و جدی‌تر پیش ببرد، نتیجه کار اعتبار بیشتری خواهد داشت. آن چه برای ناشران ارزشمند است این است که ناشران کتاب کودک درمی‌یابند، کجا ایستاده‌اند. کاستی‌ها و کمبود‌های کارشان در ابعاد مختلف متن، تصویرگری و مدیریت نشر چیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها