نوجوان 17 ساله‌ای که پس از آزادی از زندان با عنوان پلیس ، به بهانه تحویل 4 ساعته کارت‌های پایان ‌خدمت سربازی ، از مردم تهران کلاهبرداری می‌کرد ، دستگیر شد.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۱

به گزارش «جام‌جم» 12 شهریور امسال مردی با حضور در کلانتری 164 قائم از یک مامور قلابی به اتهام سرقت و کلاهبرداری شکایت کرد.

مرد شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: برادرم به خدمت سربازی نرفته و تصمیم داشت مقدمات معافیت خدمت سربازی خود را فراهم کند تا این‌که هفته گذشته، حوالی خیابان جمهوری با مردی که خود را مامور کلانتری معرفی کرده بود، آشنا شد. مرد پلیس وقتی پی برد برادرم به سربازی نرفته است، با فریب دادن او، ادعا کرد وی دوستی در سازمان نظام وظیفه دارد و می‌تواند 4 ساعته مقدمات معافیت و دریافت کارت پایان خدمت سربازی وی را فراهم کند.

به این ترتیب از برادرم 50 هزار تومان پول گرفت و چند ساعت قبل هم همراه من و برادرم به سازمان نظام وظیفه آمد و گوشی تلفن همراه و موتورسیکلت و مدارک هویتی برادرم را تحویل گرفت و با ادعای این‌که دوستش در اتاق دیگری رفته است، از ما خواست منتظر وی بمانیم تا او از در دیگر سازمان وارد شود و بعد به سراغمان می‌آید، اما پس از یک ساعت خبری از او نشد. به کلانتری محل کارش رفتیم که معلوم شد وی پلیس قلابی بوده است. با تشکیل پرونده قضایی در شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران، تحقیقات ماموران اداره پنجم آگاهی تهران آغاز شد. تحقیقات همچنان ادامه داشت تا این‌که 15 شهریور امسال مرد مغازه‌داری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و عنوان کرد: مردی با معرفی خود به عنوان پلیس، به بهانه این‌که می‌تواند مقدمات دریافت کارت معافیت خدمت سربازی برادرم را فراهم کند، به مغازه‌مان آمد، اما به وی مشکوک شدیم که هراسان از مغازه‌مان حوالی خیابان جمهوری بیرون رفت و فرار کرد.

دستگیری پلیس قلابی در آخرین سرقت

به دنبال این تماس، ماموران اداره پنجم آگاهی تهران به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی‌های متعدد از محل، موفق به شناسایی مامور قلابی شدند و او را دستگیر کردند و از وی یک دستگاه بی‌سیم و یک رشته دستبند پلیسی کشف و ضبط کردند.

5 فقره سابقه کیفری در پرونده متهم نوجوان

با انتقال این متهم به اداره پنجم آگاهی تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و به سرقت و کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

ماموران به بررسی سوابق کیفری متهم پرداختند که معلوم شد متهم 17 ساله است و از سال 84 تا پیش از دستگیری به اتهام تخریب و آتش‌سوزی خودرو در کرمانشاه، فروش اموال مسروقه، غصب عنوان و سرقت و استفاده از تجهیزات نظامی دستگیر و روانه کانون اصلاح و تربیت و زندان شده و از 6 ماه قبل، پس از آخرین محکومیت، از زندان آزاد شده است.

اعتراف به کلاهبرداری و سرقت

مامور قلابی در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: 6 ماه قبل، پس از آزادی از زندان، به تهران آمدم و به دنبال کاری مناسب بودم تا این که یک روز که با یک پیک موتوری در حال عبور از یکی از محله‌های تهران بودم، هنگام گفتگو با راکب موتورسیکلت متوجه شدم که وی به خدمت سربازی نرفته است. آن روز، جرقه کلاهبرداری از مردم در ذهنم روشن شد.

متهم ادامه داد: با پرسه زدن در محله‌های مختلف تهران بویژه سه راه جمهوری و حومه با پیک‌های موتوری، رهگذران یا صاحبان مغازه‌هایی که خود یا یکی از اقوام آنها به سربازی نرفته بودند، آشنا می‌‌شدم و با پوشیدن لباس پلیس و در اختیار داشتن بی‌‌سیم و دستبند سراغ آنها می رفتم و با طرح دوستی آنها را فریب می‌دادم و طی چند بار ملاقات با آنها، اعتمادشان را جلب می‌کردم و بعد به بهانه این که می‌خواهم آنها را با دوستم که در سازمان نظام وظیفه است، آشنا کنم تا هر چه زودتر کارت معافیت سربازی یا کارت پایان‌خدمت سربازی خود را دریافت کنند، از هر کدام مبلغ 50 تا 500 هزار تومان همراه با مدارک هویتی‌اشان می‌گرفتم و وانمود می‌کردم در عرض 4 ساعت کارت‌ها را تحویل آنها می‌دهم. بنابراین آخرین روز ملاقات، آنها را به مقابل در ورودی سازمان نظام وظیفه می‌بردم و با دریافت پول و موتورسیکلت آنها و برخی مواقع هم گوشی تلفن همراه سوژه‌هایم، از آنها می‌خواستم منتظر بمانند تا من از در دوم سازمان وارد آنجا شده و با دوستم ملاقات کنم و بعد به آنها اطلاع می‌دهم که پس از دور شدن از آنها، فرار می‌کردم حتی 2 ماه قبل هم به بهانه یافتن کار به یک شرکت تجاری در پل گیشای تهران رفتم و با عنوان این که به خاطر سرقت سلاح‌‌ام، از اداره پلیس اخراج شده‌ام، مدیر شرکت را فریب دادم و کار در این محل را شروع کردم، اما بعد از 25 روز کاری، پول و گوشی تلفن همراه کارفرمایم را به سرقت بردم و فرار کردم.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی در اختیار ماموران اداره پنجم آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی برای فاش شدن دیگر اتهامات وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها