گروه حوادث: سرکرده باند سارقان خودرو زمانی که در محاصره پلیس قرار گرفت، در حالی که قصد فرار داشت هدف 3 گلوله قرار گرفت و دستگیر شد. به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، از ابتدای امسال در مناطق غرب و شمال تهران با افزایش سرقت خودرو و شکایت مالباختگان، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مبارزه با سرقت خودرو در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مامور رسیدگی به این موضوع شدند. کارآگاهان ابتدا با بررسی پرونده شاکیان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، تحقیقات اولیه خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند و با بررسی‌های افسران تحقیق پایگاه دوم مشخص شد، خودروهای مسروقه به صورت رهاشده در نقطه‌ای دیگر از پایتخت کشف شده در حالی که سارقان، لوازم داخلی قابل فروش از جمله ضبط و پخش، باند، لاستیک و باتری را سرقت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۹۴۰۲

با دستور بازپرس قیصری ابتدای تیرماه یکی از متهمان به نام فرهاد 23 ساله و چند روز بعد، متهم دیگر به نام بهرام 25 ساله و روزهای بعد، تعدادی دیگر از متهمان در حین سرقت لوازم خودرو از سوی ماموران گشت کلانتری‌های مختلف در سرکلانتری دوم دستگیر شدند و باتوجه به احتمال ارتباط سرقت متهمان با باند موردنظر به دستور قاضی پرونده تمامی این افراد به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمان دستگیرشده که اغلب دارای سوابق اتهامی متعدد در سال های گذشته و معتاد بوده‌اند، به سرقت‌های متعددی در ماه‌های اخیر اعتراف کردند که اعتراف فرهاد به تنهایی ده‌ها دستگاه خودرو را شامل می‌شد.

با تحقیقات کارآگاهان معلوم شد سرقت‌های اخیر از سوی اعضای این گروه انجام شده و با بررسی‌های بعدی کارآگاهان، سرکرده باند فردی به نام امیر 28 ساله شناسایی و معلوم شد وی نیز دارای سوابق متعدد کیف‌قاپی، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در چند سال گذشته بوده که هربار بعد از دستگیری از سوی پلیس و محکومیت قضایی به زندان و جریمه و رد مال محکوم شده و پس از تحمل کیفر و رهایی از زندان مجددا با جمع‌آوری چند نفر از همدستان سابق و نفرات جدید، مبادرت به سرقت خودرو و کیف‌قاپی می‌کرده است.

کارآگاهان در تحقیقات وسیع خود از متهمان دستگیر شده و با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته مراکز تجاری و کار اطلاعاتی موفق شدند چهره امیر سرکرده اصلی باند را به همراه تعدادی از مکان‌های اختفای وی شناسایی کنند. از اواخر مرداد 5 نقطه از محل‌های احتمالی اختفای امیر به صورت شبانه‌روزی تحت نظر قرار گرفت . در حالی که آخرین اطلاعات به دست آمده حکایت از آن داشت، امیر با اطلاع از دستگیری 30 نفر از همدستانش در مخفیگاه‌های قبلی خود هیچ‌گونه ترددی ندارد و کاملا مخفیانه زندگی می‌کند، سرانجام دوم شهریور 88 امیر در حالی که با یک دستگاه خودروی گرانقیمت مسروقه قصد خروج از یکی از مجتمع‌های مسکونی در بلوار آیت‌الله کاشانی را داشت از سوی تیمی از کارآگاهان که این محدوده را زیر نظر داشتند محاصره شد اما اقدام به فرار کرد. متهم با وجود تعقیب از سوی کارآگاهان و پلیس و اخطارهای مکرر همچنان در خیابان‌های اطراف به سوی خروجی‌های غرب تهران در حرکت بود.

ماموران پلیس با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندین تیر هوایی در ادامه تعقیب و گریزبه سوی لاستیک خودروی امیر شلیک می‌کنند. اما امیر همچنان به فرار خود ادامه داده و در نهایت با شلیک و اصابت 3 گلوله به پاهای وی، خودرو متوقف و او توسط کارآگاهان دستگیرشد.

امیر پس از دستگیری برای درمان به بیمارستان منتقل و پس از بهبود، برای تحقیقات پلیسی به پایگاه دوم منتقل شد.

اعترافات متهمان دستگیر شده حاکی است، سرقت‌ها در طول شبانه‌روز انجام می‌شده یعنی هر گاه خودرویی در محلی پارک شده بود که امکان سرقت آن وجود داشت سرقت در روز روشن هم اتفاق می‌افتاد. این افراد انگیزه اولیه خود را از سرقت در سال‌های گذشته تامین هزینه تهیه مواد مخدر اعلام کردند.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: از ده‌ها خودروی به سرقت رفته از سوی این متهمان غیر از یکی دو مورد، مابقی کشف و به مالباختگان تحویل شد و ارزش لوازم داخل خودروهای مسروقه از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر 200 میلیون تومان برآوردشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها