همزمان با قطعی شدن خداحافظی برقعی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گمانه‌زنی‌ها از احتمال انتصاب علی کردان در این سمت حکایت دارد.به گزارش سایت جهان،گفته می‌شود برقعی به وزارت امور خارجه رفته و به صندلی معاونت اقتصادی و قائم‌مقام وزیر خارجه تکیه خواهد زد. مرتضی تمدن، استاندار فعلی تهران و نیز علی احمدی، وزیر پیشین آموزش و پرورش از کسانی هستند که نام آنها برای تصدی معاونت راهبردی رئیس‌جمهور ذکر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۲۳۵

آموزش و پرورش نیروهای توانمندی دارد

عضو کمیسیون آموزش با بیان این‌که از معرفی فاطمه آلیا به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش متعجب هستیم، تاکید کرد: نمایندگان مجلس به آلیا رای اعتماد نمی‌دهند.

به گزارش فردا، امیر طاهرخانی عضو کمیسیون آموزش، انتخاب فاطمه آلیا به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بسیار تعجب‌آور دانست و گفت: نیروهای توانمند و آشنا با مسائل و مشکلات وزارتخانه آموزش و پرورش، بسیار فراوان بودند ولی متاسفانه رئیس‌جمهور به آنها توجهی نکرد. وی با بیان این که آلیا می‌تواند در پست‌های دیگر تاثیرگذار و موثر باشد، اظهار کرد: وی در حوزه آموزش و پرورش موفق نخواهد بود.

انتقاد از حضور چاوز در حرم امام رضا(ع)‌

علی بنایی نماینده قم، از ورود هوگو چاوز به حرم امام رضا(ع)‌ انتقاد کرد و گفت: ورود افراد غیرمسلمان به مسجد، اماکن مقدس و حرم امامان مطابق با نظر اکثر فقها جایز نیست.

وی با اشاره به این که ضرورت ایجاب نمی‌کند و مصلحت فوق‌العاده‌ای دیده نمی‌شود که درخصوص حرمت ورود غیرمسلمانان حکم ثانویه‌ای صادر شود تاکید کرد: هیچ مصلحت حکومتی نمی‌تواند باعث نادیده گرفتن حکم اسلامی شود.

بنایی می‌افزاید: حضور هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا در حرم امام رضا(ع)‌ نیز مشمول همین حکم می‌شود. مگر این که تنها در مکان‌هایی حاضر شود که حضور غیرمسلمان‌ها در آن اماکن حرمت ندارد، یا چاوز در خفا مسلمان باشد ما که نمی‌دانیم.

تکذیب انتصاب مشایی به سمت سخنگوی دولت

اسفندیار رحیم مشایی، احتمال انتصاب خود را به سمت سخنگوی دولت رد کرد.به گزارش شبکه ایران، مشاور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه کنفرانس احمدی‌نژاد در واکنش به شایعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصابش به سمت سخنگویی دولت این شایعه را تکذیب کرد.اسفندیار رحیم‌مشایی برخورداری از فراغت شغلی، خوش‌بیان بودن و توانایی تخصیص وقت برای انجام این وظیفه را از مشخصات سخنگوی دولت برشمرد و با اشاره به مشغله‌کاری خود در دفتر رئیس‌جمهور افزود: با توجه به مشغله کاری‌ام در دفتر رئیس‌جمهور و گروه مشاوران ایشان، نمی‌توانم در سمت سخنگویی دولت وقت کافی را اختصاص دهم و به همین دلیل سخنگوی دولت نخواهم بود.

فعال شدن فرقه‌های انحرافی به دنبال رخدادهای پس از انتخابات

فرقه ضاله بهاییت، تبلیغات خود را برای اشاعه این فرقه ضاله پس از رخدادهای پس از انتخابات افزایش داده است.

به گزارش تابناک، یک منبع خبری گفت: برخی از مبلغان فرقه ضاله بهاییت با استفاده از فضای پدید آمده از آشوب‌های پس از انتخابات، تبلیغات ضددینی خود را افزایش داده‌اند.

براساس این گزارش، حوزه فعالیت تبلیغات این فرقه ضاله که در چند ماهه اخیر نیز با استفاده از رسانه‌هایی همچون بی‌.بی.‌سی فارسی و صدای آمریکا به مظلوم‌نمایی و رعایت نکردن حقوق بهاییان در ایران می‌پردازد، در مناطق مرزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی متمرکز شده است.این اقدامات در حالی انجام می‌گیرد که وهابیون نیز در مناطقی از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنان در تلاش برای یارگیری و جذب این مرزنشینان به افکار ضاله خود هستند.

تذکر وزارت ارشاد به روزنامه‌های اعتماد و آفتاب یزد

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به روزنامه‌های اعتماد و آفتاب یزد تذکر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار مطالب خلا‌ف واقع و مبتنی بر شایعات در قالب بیانیه‌ها و اظهارات غیرمستند و اثبات نشده در روزهای اخیر که موجب تشویش اذهان عمومی و لطمه به حیثیت، امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور می‌شود، از دلایل تذکر به این روزنامه‌ها اعلام شده است.

تکذیب دستگیری پسر کروبی

شرکت پرشین‌تله‌کام خبر جلب علی‌کروبی پسر مهدی کروبی را تکذیب کرد. به گزارش سایت کروبی (سحام‌نیوز) این شرکت اعلام کرد علی کروبی هیچ سهمی در شرکت پرشین‌تله‌کام ندارد. پیش از این فارس از بازداشت علی کروبی به اتهام فعالیت‌های سوء اقتصادی و ارتباط با شرکت تله‌کام خبر داده بود.

تحرکات مشکوک نظامی در خلیج فارس

در چند هفته اخیر تحرکات مشکوک و پنهانی در منطقه خلیج فارس با همکاری کشورهای عربی و برخی قدرت‌های حاضر در این آبراه بین‌المللی در جریان است.

به گزارش جهان، منابع آگاه از دیدارهای گسترده مقامات امنیتی و نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر می‌دهند. اگرچه رویکرد کلی این دیدارها ایجاد هماهنگی در میان کشورهای منطقه در بحث قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران عنوان شده است، اما نگاهی به مانور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای همسایه ایران بویژه اخبار رسیده درخصوص اجازه کشورهای عربی به اسرائیل برای استفاده از حریم هوایی این کشورها به این تحرکات معنا و مفهوم خاصی داده است. همچنین کشتی‌های متعلق به نیروی دریایی چند کشور مختلف پس از دیدارهای فشرده امنیتی که اسرائیل نیز در آنها شرکت داشت تحرکات مشکوکی دارند. این تحرکات با سفرهای سری برخی افسران اسرائیلی به شماری از کشورهای همسایه ایران همزمان شده است. همچنین جنگنده‌های اسرائیلی در شماری از کشورهای شوروی سابق نزدیک به ایران در حال مانور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها