گروه سیاسی: عضو هیات نظارت بر رسیدگی به حوادث واغتشاشات اخیر با بیان این‌که جلسات هیات هر روز تشکیل می‌شود، عنوان کرد: مسوولان مربوطه در این جلسه دعوت می‌شوند تا در دادسرای تهران و دادسرای انقلاب رسیدگی سریع انجام شود و مردم در جریان آنچه انجام می‌شود، قرار گیرند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه‌ دادستان تهران و دادستان انتظامی قضات در جمع خبرنگاران درباره نتایج تشکیل جلسات هیات 3‌نفره اظهار کرد: آنچه ما در این هیات پیگیری می‌کنیم، دادرسی عادلانه در بخش‌های تحقیقات، دادسرا، دادگاه و تمام فرآیند دادرسی است.
کد خبر: ۲۷۸۰۰۹

وی با اشاره به جلسه‌ای که با دادستان جدید تهران داشته‌اند و با بیان این‌که روند کار در دادسرا در حال پیگیری است، اظهار کرد: خود هیات به پرونده رسیدگی نمی‌کند بلکه پیگیری می‌کند که رسیدگی قانونمند، عادلانه، سریع و دقیق انجام شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: بخشی از پرونده‌ها در دادسرای تهران مطرح است و هیات پیگیری می‌کند که دادسرا با سرعت و دقت پرونده را تعیین تکلیف کند، بخشی از موارد در دادگاه مطرح است که تلاش می‌شود دادگاه‌ها به این پرونده‌ها با رعایت قانون و دقیق و سریع رسیدگی کنند.

رئیسی گفت: بخشی از پرونده‌ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح نسبت به تخلفات نیروی انتظامی مطرح است که در جلسه‌ای که با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح داشتیم مقرر شد کار را سرعت ببخشند و گزارش قابل ارائه‌ای به مردم آماده کنند و به‌منظور اجرای امر رهبر معظم انقلاب نسبت به رسیدگی عادلانه به این موارد ان‌شاءالله این کار دنبال شود.

رئیسی درباره‌ حضور کروبی در هیات و نتایج جلسه گفت: ایشان آمدند، ولی نتایج آن بعدا اعلام می‌شود.

رئیس کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات نیز با بیان این‌که صحت وسقم نفوذی دشمن بودن مجرمان حوادث کهریزک تاکنون برای ما احراز نشده است، اعلام کرد: طبق اطلاعات این کمیته طی 6 ماه گذشته تنها 18 جنازه در تهران مجهول‌الهویه باقی مانده‌اند.

پرویز سروری در گفتگو با مهر، درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر این‌که مجرمان وقایع رخ داده در کهریزک از عوامل نفوذی دشمن و عوامل برانداز نظام بودند، عنوان کرد: نمی‌دانم منظور رئیس جمهور از بیان چنین جمله‌ای چه بوده، اما کمیته ویژه به برخی تخلفات بازداشتگاه کهریزک رسیدگی و گزارش آن را هم ارائه کرده که قرار شد با خاطیان این بازداشتگاه که عده‌ای از قضات هم جزو آنان هستند برخورد انتظامی صورت گیرد، به گونه‌ای که دادگاهی هم در این خصوص برایشان تشکیل خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر منظور احمدی‌نژاد این است که افرادی که در کهریزک بودند در جهت خواسته دشمنان حرکت کرده‌اند، این موضوع درست است، ولی این‌که افرادی که در بازداشتگاه کهریزک کار می‌کرده‌اند جزو عوامل نفوذی دشمن هستند، هنوز به صحت وسقم این موضوع نرسیده‌ایم.وی تصریح کرد: متاسفانه در مساله کهریزک برای نظام جوسازی شد، به‌گونه‌ای که چهره پاک نظام را مخدوش کرد.

رئیس کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات درباره بررسی‌های این کمیته در زمینه مساله دفن جنازه‌های مجهول‌الهویه در قطعه 302 بهشت زهرا نیز گفت: یک روال طبیعی در دفن اجساد مجهول‌الهویه در بهشت زهرا وجود دارد، به این ترتیب که افرادی را که بر اثر اعتیاد یا تصادف کشته شده‌اند، در سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌کنند و به سردخانه پزشکی قانونی انتقال می‌دهند تا طی زمان مشخصی خانواده و بستگان این افراد به سراغ آنان آمده و جسد مربوطه را شناسایی کنند که اگر این افراد مورد شناسایی قرار نگرفتند، با طی روندی اداری در بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شوند.

سروری در این زمینه تاکید کرد: طبق اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده طی 6 ماه گذشته 45 جنازه مجهول الهویه وجود داشته که از این تعداد، 27 نفر آنان شناسایی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها