امیرحسین و فاطمه صدرنشین هستند

تغییر ذائقه تهرانی‌ها در نامگذاری فرزند

گروه جامعه: نتایج یک بررسی از سوی سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد، ذائقه خانواده‌های پایتخت‌نشین در نامگذاری فرزندان دختر، تغییر چشمگیری داشته و نام‌های ایرانی و غیرعربی توانسته‌اند رتبه‌های سوم تا هفتم از 10 نام محبوب سال 87 را به خود اختصاص دهند. به گزارش مهر، نتایج این تحقیقات حاکی است که سال گذشته 3220 نوزاد از سوی خانواده‌هایشان هستی نامیده شده‌اند و این اسم، سومین اسم پرطرفدار در میان دختران تهرانی است.
کد خبر: ۲۷۷۹۷۴

در این باره رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران با اشاره به این‌که نام‌های ستایش، ریحانه و مبینا در میان 10 نام محبوب پایتخت‌نشینان رتبه چهارم تا ششم، نام‌های پرطرفدار در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند، به خبرنگار مهر گفت: سارینا، زینب، نازنین، زهرا و محدثه نیز رتبه‌های هفتم تا دهم را در میان نام دختران کسب کرده‌اند.

با این همه بررسی‌ها نشان می‌دهد امیرحسین و فاطمه همچنان محبوب‌ترین نام‌ها بین مردم تهران طی یک سال گذشته بوده‌اند، گرچه نام‌های ترکیبی و نام‌های ایرانی نیز توانسته‌اند جایگاه غیرمنتظره و چشمگیری در میان خانواده‌های پایتخت‌نشین پیدا کنند.در این باره رئیس سازمان ثبت احوال تهران گفت: سال 1387، 4519 نوزاد پسر امیرحسین و 6827 نوزاد دختر فاطمه نامیده شده‌اند. این در حالی است که نام‌های ابوالفضل و فاطمه در سال 1386 رتبه اول را در میان نام‌ها کسب کرده بودند.

سیداحمد قشمی درباره 10 نام برتر در میان اسامی پسران گفت: بعد از امیرحسین، امیرعلی با 4366 مورد و ابوالفضل با 4282، دومین و سومین رتبه را در میان اسامی پسران کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران با بیان این‌که نام علی چهارمین رتبه را در میان اسامی پسران در سال گذشته کسب کرده است، ادامه داد: امیرمحمد، مهدی، محمدمهدی، محمدرضا، علیرضا و محمد به ترتیب پنجمین تا دهمین رتبه را در میان اسامی پسران کسب کرده‌اند.به گفته این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال در طول چند سال گذشته، اسامی ترکیبی در میان پسران افزایش چشمگیری داشته که این مورد در دهه قبل بی‌سابقه بوده است. رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران، نام زهرا را دومین اسم پرطرفدار در میان نام زنان خواند و افزود: 4512 نوزاد دختر در سال گذشته به این نام مزین شده‌اند.

براساس اظهارات قشمی، 10 نام اولی که سال 87 از سوی خانواده‌ها برای نوزادان پسر تهرانی انتخاب شده‌اند، به ترتیب فراوانی عبارتند از امیرحسین، امیرعلی، ابوالفضل، علی، امیرمحمد، مهدی، محمدمهدی، محمدرضا، علیرضا و بالاخره محمد.

همچنین چند نام اولی که از سوی خانواده‌ها برای نوزادان دختر تهرانی انتخاب شده‌اند، به ترتیب فراوانی عبارتند از فاطمه، زهرا، هستی، ستایش، ریحانه، مبینا، سارینا، زینب، نازنین، زهرا و بالاخره محدثه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها