کارگران اتباع بیگانه شهرداری پروانه کار موقت می‌گیرند

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی شهرداری اعلام کرد : درحال حاضر 50 درصد از کارگران اتباع بیگانه شهرداری پروانه کار موقت دریافت کرده اند .
کد خبر: ۲۷۷۷۳۴

عبدالله مختاری رئیس اتحادیه کارگران شهرداری درگفت وگو با موج خواستار برچیدن شرکتهای پیمانکاری درشهرداری شد و افزود:در حال حاضر ،120 شرکت پیمانکاری در شهرداری تهران فعالیت می کنند که از این تعداد تنها 10 شرکت مجوز فعالیت دارند.

وی از عدم رعایت ضوابط قانونی در نحوه پرداخت دستمزد به کارگران خبرداد ودراین رابطه خاطرنشان ساخت:در حال حاضر کارگرانی که ازطریق شرکتهای پیمانکاری جب بازار کار در شهرداری تهران شده اند در مقابل 6 ساعت کار روزانه به میزان 4 ساعت کاری درروز دستمزد دریافت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تدریجی کارگران قراردادی در شهرداری تهران تصریح کرد : تنها 20 درصد از کارگران فعال در شهرداری مشمول قراردادهای رسمی کار هستند .

نماینده اتحادیه کارگران شهرداری حضور اتباع بیگانه را در بنگاه های تولیدی موجب از دست رفتن فرصتهای شغلی عنوان کرد و گفت : حضور اتباع بیگانه در بنگاه های تولیدی کشور موجب از دست رفتن تعدادی فرصت شغلی برای نیروی کار ایرانی شده است لذا دولت دهم به منظور فراهم کردن اشتغال باید از صدور پروانه کار موقت برای اتباع بیگانه خودداری کند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود افزود : 20 درصد از 40 هزار نفر از اتباع بیگانه ای که در حال حاضر درایران فعالیت می کنند درامور ساختمانی شاغل هستند.

این مقام مسئول با تاکید برلزوم جذب سرمایه گذاری های خارجی در کشور تصریح کرد : دولت دهم به منظور پایداری اشتغال باید ضمن حمایت از بنگاه های اقتصادی زودبازده الزامات لازم را برای جذب سرمایه های خارجی در ایران فراهم کند.

نماینده اتحادیه کارگران شهرداری رونق بازار سرمایه را در گروی تعاملات مثبت بین کارگروکارفرما عنوان کرد و گفت:دولت فعلی باید به مانند گذشته با فراهم نمودن شرایطی ویژه برای کارگران موجبات رونق بازار سرمایه را در کشور فراهم کند.

مختاری با اشاره به امر رشد و توسعه کارآفرینی اظهار داشت : توسعه کار آفرینی فرایند پیچیده ، بلند مدت و فراگیر است که البته نقش به سزایی در رشد وتوسعه اقتصادی کشورها دارد به طوری که امروزه امر کار آفرینی به مهمترین ابزار توسعه اقتصادی جوامع پیشرفته تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها