معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فن‌آوری وزارت صنایع و معادن محرومیت‌زدایی و ایجاد توازن منطقه‌ای در صنعت و معدن را مهمترین محور کار وزارت صنایع و معادن در دولت دهم عنوان کرد.
کد خبر: ۲۷۶۲۲۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنایع و معادن، محسن حاتم افزود: بخش صنعت و معدن به عنوان بخشی که تاکنون بالاترین نرخ مشارکت را در تحقق رشد اقتصادی داشته و براساس برنامه تدوین شده تا افق چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران نیز می‌بایست بیشترین سهم را در نرخ رشد در اقتصاد محقق سازد، باید برای انجام این مهم ساز وکار و  برنامة روشنی داشته باشد.

وی یادآور شد: اجرای این استراتژی و راهبرد، به دهها عامل و نقش‌های کلیدی بستگی دارد، اما به دلیل درهم تنیدگی این عوامل، توجه به دو اصل تحقق اقتصاد بدون اتکاء به صادرات موادخام نفتی و غیرنفتی و مورد توجه قراردادن مزیت‌ها و نقاط قوت پهنه سرزمین، از مهمترین اصولی است که ‌باید به‌ آن توجه ویژه‌ای شود.

حاتم خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد سند چشم‌انداز، سیاستهای کلی برنامه چهارم و پنجم توسعه و تأکید دولت بر عدالت محوری، لازم است با  توزیع مناسب منابع و برقراری تعادل و توازن‌ منطقه‌ای، با هدف ایجاد امنیت، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و غیره، توازنی منطقی بین استانهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته پدید آورد.

وی تأکید کرد: درسال گذشته، طرح آمایش صنعتی در دستور کار وزارت صنایع و معادن قرار گرفت که براساس آن، در مرحله اول طرح، 800 واحد صنعتی متوسط و بزرگ با سرمایه‌گذاری 300 هزار میلیارد ریال، با اتکاء به مزیت‌های انسانی و طبیعی طراحی گردیده و هم اکنون نیز بیش از 400 طرح پس از تکمیل پرونده برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

حاتم افزود: در قالب طرح مذکور، اعتباری معادل 100 هزار میلیارد ریال براساس ضوابط و دستورالعلهای تدوین شده، برای سرمایه درگردش و کمک به بازسازی و نوسازی کارخانجات درنظر گرفته شده است که طرحهای واجد شرایط درحال تکمیل مدارک و برخی نیز به بانک معرفی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها