گروه اقتصاد: آخرین آمارهای رسمی حاکی است، بیش از یک میلیون و پانصد هزار خودروی فاقد بیمه‌نامه در کشور وجود دارد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، تردد این خودروها به‌طور حتم برای دارندگان و برای اشخاص دیگر، شرایط نامناسب و مشکلات خاصی ایجاد کرده و خواهد کرد و در تعارض جدی با نظم اجتماعی است. زیرا با توجه به فرهنگ رانندگی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و حادثه‌خیز بودن برخی جاده‌ها، متاسفانه حجم تصادفات، آمار قابل توجه و موثری را نشان می‌دهد که در نتیجه آن، خساراتی که شرکت‌های بیمه به عنوان غرامت یا دیه پرداخت می‌کنند، بسیار بالا رفته است.
کد خبر: ۲۷۶۰۰۹

جواد فرشباف ماهریان رئیس کل بیمه مرکزی نیز اعلام کرد: در جاده‌های کشور هر ساعت 31 حادثه و 2/7 فوتی داریم که در نوع خود آماری بی‌نظیر محسوب می‌شود.

اگرچه پیشگیری از تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه، اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از این دست خسارات به اقتصاد ملی و جامعه است، اما با وجود اعلام‌های متعدد در سالیان اخیر، این برنامه تاکنون عملی نشده است.

ماده 19 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه تصریح کرده است، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه موضوع این‌قانون ممنوع است. تمام دارندگان وسایل مزبور مکلفند سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه را هنگام رانندگی همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه ارائه کنند. ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موظفند وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه موضوع این قانون را تا هنگام ارائه بیمه‌نامه مربوط در محل‌مطمئنی متوقف کرده و راننده متخلف را به پرداخت جریمه تعیین شده ملزم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها