تصویر کوتاه

استقبال از فیلم‌های ارزشی درماه رمضان

مهر: جواد طوسی، منتقد سینمای ایران معتقد است ماه رمضان بهترین زمان اکران فیلم‌های متناسب با مبانی اعتقادی و فضای مذهبی جامعه است. این منتقد می‌گوید: در سال‌های اخیر فیلم‌هایی روی پرده رفته و با مخاطب ارتباط برقرار کرده که ارزش سینمایی و فرهنگی نداشته و ادامه چنین روندی درمدت زمان طولانی، سلیقه کاذب و سهل‌پسند را در مخاطب تقویت می‌کند. طوسی در باره اکران فیلم‌های مناسب با شرایط حاکم بر جامعه در ایام مختلف سال گفت: سیاستگذاران و برنامه‌ریزان کمیته اکران عمومی باید از میان مجموعه تولیدات سالانه، فیلم‌هایی متناسب با مبانی ارزشی در آن مقطع زمانی را انتخاب و اکران عمومی کنند.
کد خبر: ۲۷۴۲۸۷

قدردانی فیلمسازان کوتاه از حمایت شهرداری

جام‌جم: در پی حمایت مالی محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران و سید هادی منبتی مدیر مؤسسه تصویر شهر و معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فعالیت‌های صنفی انجمن فیلم کوتاه ایران، این انجمن فعالیت‌های ستادی و اداری خود را منسجم خواهد کرد.نقی نعمتی رئیس هیات‌مدیره ایسفا با اعلام این مطلب گفت: حمایت کامل صنفی از اعضا نیاز به یک تشکل منظم اداری دارد. بر اساس طرحی که از سوی هیات‌مدیره انجمن مطرح شد، اجرای این طرح باعث ایجاد تحول در فعالیت‌های صنفی انجمن فیلم کوتاه ایران به صورت یک ساختار تشکیلاتی و منظم می‌شود.

پانته‌آبهرام و مهران‌فر بازیگر«هیچ» شدند

ایسنا: پانته‌آ بهرام، باران کوثری و احمد مهران‌فر در فیلم‌سینمایی «هیچ» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی بازی می‌کنند.پیش‌تولید فیلم از یک ماه پیش آغاز شده و فیلمبرداری از 10 شهریور ماه در تهران کلید می‌خورد و بزودی بازیگران دیگری نیز به این گروه اضافه می‌شوند. تمام مراحل فیلمبرداری «هیچ» در تهران انجام می‌شود.

فیلمنامه این فیلم که یک کار اجتماعی است؛ از سوی عبدالرضا کاهانی و حسین مهکام به نگارش درآمده است و تهیه‌کنندگی آن نیز به عهده کاهانی و سلیمان علی‌محمد است.

شورای سیاستگذاری جشنواره‌ فیلم فجر «محرمانه» آغاز به کار کرد

جام‌جم: اولین جلسه شورای عالی سیاستگذاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روز گذشته در حالی برگزار شد که اسامی اعضای شورا در خبر ارسالی برای رسانه‌ها وجود نداشت.

طبق اعلام بنیاد سینمایی فارابی، در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر در خصوص برگزاری بیست‌وهشتمین دوره جشنواره مذاکره کردند. بررسی پیش‌نویس مقررات این رویداد ملی و فرهنگی از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها