در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد‌

بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان در عسلویه

مدیر طرح‌‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فاز دوم پتروشیمی زاگرس عسلویه، بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۷۳۶۴۹

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جلیل ابراهیم‌پور در ارتباط با افتتاح طرح‌های پتروشیمی در هفته دولت اظهار داشت: واحد دوم پتروشیمی زاگرس در عسلویه، مانند واحد نخست، ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تن متانول در سال را دارد که با بهره‌برداری از آن، میزان تولید متانول در کشور به 6 میلیون و 50 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: پتروشیمی زاگرس، بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول در جهان است و واحد دوم آن با هدف توسعه تولید متانول در کشور و به دلیل وجود بازار مناسب جهانی، منابع گازی کافی در کنار واحد نخست آن اجرا شده است.

مدیر طرح‌‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: در هفته دولت، هشت طرح بزرگ پتروشیمی در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که تعدادی از اسکله‌‌های بندر پارس و هفت واحد پتروشیمی را شامل می‌شود.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: واحد اتیل‌بنزن پتروشیمی پارس یکی از واحدهایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و واحد استایرن منومر این پتروشیمی نیز تا یکی دو ماه دیگر در مدار تولید قرار می‌گیرد که این طرح، سالانه یک میلیون و 245 هزار تن تولید دارد.

وی ادامه داد: اتان، پروپان، بوتان، گسولین، اتیل‌بنزن و استایرن‌منومر از جمله محصولات این طرح به شمار می‌روند.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: واحدها‌ی تصفیه پساب صنعتی، زباله‌سوز، جداسازی هوا، تولید اکسیژن و نیتروژن و دو واحد تولید برق پتروشیمی مبین نیز از دیگر واحدهای آماده بهره‌برداری در هفته دولت هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعدادی از اسکله‌های بندر پتروشیمی پارس در عسلویه نیز از جمله پروژه‌های مهم و زیربنایی پتروشیمی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند و با افتتاح این اسکله‌ها، حجم بارگیری‌ و صدور محصولات پتروشیمی از عسلویه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این بندر، 15 اسکله دارد که کار ساخت 14 اسکله این بندر به اتمام رسیده و بسیاری از محصولات پتروشیمی مجتمع‌های واقع در عسلویه از طریق این تعداد اسکله بارگیری و صادر می‌شود.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: این بندر توان بارگیری و صادرات سالانه 30 میلیون تن از محصولات پتروشیمی و گاز ال.پی.جی تولیدی شرکت نفت و گاز پارس را دارد که با استفاده از کشتی‌هایی انجام می‌شود که بین 7 تا 70 هزار تن و در موارد خاص تا ظرفیت 80 هزار تن ظرفیت دارد.

وی تصریح کرد: اسکله‌های بندر پتروشیمی پارس، حد‌فاصل بندر بوشهر و بندر‌لنگه و در داخل منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌ پارس در عسلویه واقع شده و پس از بنادر بوستون آمریکا و آنتورپ بلژیک، سومین بندر بزرگ پتروشیمی جهان به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها