دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی یکی از راه های بازگشت آرامش به جامعه را اقرار همه سیاستمداران کشور به اشتباهاتشان در جریان رخدادهای مربوط به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور شد و در عین حال، ضرورت پرهیز مساجد را از ورود به درگیریهای سیاسی مورد تاکید قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۳۲۲۲

به گزارش خبرگزاریها، لاریجانی امروز دوشنبه در هفتمین همایش بین المللی گرامیداشت هفته جهانی مساجد که صبح امروز دوشنبه در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد ، گفت: سیاسیون و احزاب باید به این موضوع توجه کنند که اولویت انقلاب اسلامی چیست، آنها باید بدانند که دامن زدن به مسائل اولویت است یا آرام کردن جامعه؟!. باید توجه کنند آیا همه کارهایی که انجام داده اند درست بوده است؟!

وی افزود:«چه اشکالی دارد آنها به اشتباهات خود اقرار کنند این باعث اعتماد برای مردم می شود. باید به مسائل نگاه ملی داشت».

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر خواهان سعادت ، ایجاد فضای امن و وحدت هستیم باید همه زیر چتر ولایت فقیه جمع شوند و هر کس به رای خود عمل نکند.

وی با اشاره به سخنان برخی سیاسیون در باره مناقشات پس از انتخابات اظهارداشت: اگر همه ما به قانون اساسی و  ولایت فقیه اعتقاد داریم، ولایت فقیه راه را روشن کرده است. نباید بنزین روی آتش ریخت بلکه همه باید بکوشند تا کشور را در مسیر آرام هدایت کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر اقدامات مقابله به مثل صورت گیرد جامعه ساکت نمی نشیند، خاطرنشان کرد: اگر از موضع اشراف به دستاوردهای انقلاب توجه کنیم که چه تاثیری در منطقه داشته است، این قدر خود را گرفتار مسائل خرد نمی کنیم و می توانیم استواری را برای کشور فراهم سازیم.

ریشه مناقشه

لاریجانی با اشاره به اتفاقات بعد از انتخابات گفت: حضور 85 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای طراز نوینی را در جهان به رخ کشاند که این موضوع بیانگر تفکر مردم سالاری دینی است اما همین نکته باعث نگرانی برخی از کشورهای بیگانه و سلطه گر شده است که با برخی از رفتارهای نسنجیده و رسانه‌هایشان موضوعاتی را دنبال کردند.

وی افزود: بد سلیقگی برخی از سیاسیون و دخالت بیگانگان که با یکدیگر دست به هم دست هم دادند باعث شد آرامش کشور از بین برود.

رئیس مجلس افزود: به همت افراد صحیح النظر در کشور و رهبری مقام معظم رهبری مسیر آرامش مهیا شده است اما آنچه بدخواهان و بیگانگان امروز می خواهند این است که آرامش به عنوان زمینه توسعه در کشور وجود نداشته باشد.

وی هشدار داد: بیگانگان دنبال ماجراجویی هستند ولی وظیفه ما این است که فضا را مهیا کنیم تا کشور در بستر آرام به توسعه و پیشرفت برسد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه خیلی از آدم‌ها باید از بعضی از مسائل گذشت کنند، افزود: سیاسیون و احزاب باید به این نکته توجه داشته باشند که دامن زدن به مشاجرات آرامش کشور را از بین می‌برد.

مسلمانان به شکلات قانع نخواهند شد

لاریجانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام گفت:  انقلاب اسلامی و ایستادگی روی آرمانها و نگاه نافذ امام و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مبنای جدیدی ایجاد کرد که نتیجه آن بیداری مسلمانان در کشورهای مختلف بود

وی موضوع سالگرد پیروزی جنبش مقاومت اسلامی لبنان را خاطرنشان کرد و گفت: این جنگ با مقاومت حزب الله در هم شکست و هیچ کس فکر نمی کرد این مقاومت تاب بیاورد.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تاکید بر تغییر رویکرد آمریکا به عالم اسلام و احترام به حقوق مسلمانان، گفت: آیا طرح جدید ارائه شده آمریکا برای فلسطین احترام مسلمانان است.

وی افزود:  آمریکایی ها احساس کرده اند مسلمانان به شکلات احتیاج دارند اما آنها به دنبال احقاق حقشان هستند.

لاریجانی یادآور شد: امریکاییها با تاکتیک متفاوت وارد شده اند نه با استراتژی متفاوت. آنها گفته های خود را در زرورق می پیچانند، در حالی که فکر اسلامی امروز در دنیای امروز بیدار شده و با شکلات هم قابل صرفه نظر کردن نیست.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بدانند تا وقتی که حقوق مسلمانان را به رسمیت نشناسند کسی به حرف های آنها وقعی نمی نهند.

کارکرد مساجد

رییس مجلس همچنین با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت: مساجد دو کارکرد مهم دارند که یکی از آنها فربه کردن فکر اسلامی و دیگری تکریم تمدن اسلامی است و بدون، مدینه فاضله اسلامی بدون مساجد شکل نمی گیرد.

وی با بیان اینکه مسائل خرد سیاسی کم نیست، گفت: آنچه مساجد و روحانیون باید به آن توجه کنند مسائل کلان است. مسائل خرد همیشه وجود دارد و درگیری مساجد با مسائل خرد پیکره مساجد را از بین می برد و به حضور فعال مردم در آن لطمه می زند.

لاریجانی همچنین به گرایش های انحرافی در خصوص دین از جمله علم گرایی دینی اشاره و تصریح کرد: در این گرایش تلاش این است که همه حقایق دین توسط دین توجیه شود. اگر کسی بخواهد چنین رویکردی به دین داشته باشد می خواهد دین را محدود کند. این گرایش در کشور ما هم وجود داشت و مدتها متفکران را به خود مشغول داشت.

لاریجانی گرایش مادی به مسائل دینی و عرفی نگری در دین را از جمله دیگر انحرافات گرایشی به دین خواند.

رئیس مجلس یکی از وظایف مهم مساجد را این دانست که راه و روش درست فکر کردن در مسائل اسلامی را بیاموزند.

وی در این راستا گفت: ائمه جماعات باید هوشیار باشند چرا که بعد از واقعه 11 سپتامبر موضوعایت مختلفی در جهان اسلام تحمیل گردید.

وی ادامه داد: مخالفان، اسلام را در یک سامانه‌ای قرار داده اند که در موضوعات اجتماعی و سیاسی دخالت نکند بر همین اساس ائمه جماعات و مساجد باید با هوشیاری کامل اهداف خود را دنبال کنند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه اسلام با مسائل و مشکلات مختلفی به دست ما رسیده است، افزود: اسلام با اصول و مبانی صحیحی در اختیار ما قرار گرفته و نباید اجازه بدهیم که افکار بدلی مانند صوفی گری و غیره در افکار اسلامی مختلط شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها