کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز یکشنبه اعلام کرد : به علت درگیریهای اخیر در شمال یمن هزاران نفر از مردم این مناطق از خانه و کاشانه خود آواره شدند.
کد خبر: ۲۷۳۱۵۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، کمیته بین المللی صلیب سرخ از طرفین درگیری های اخیر خواست تا منجر به کشته شدن مردم بی گناه نشوند.

همچنین پلیس یمن روز گذشته از کشته شدن دو نظامی و 16 نفر از قبیله حوثی در درگیریهای اخیر در شمال این کشور خبر داد.

در همین رابطه مقامات ارتش یمن از اعزام جنگنده و نظامیان به نقاط شمالی این کشور برای مقابله با حوثی ها خبر دادند.

درگیریهای اخیر میان حوثی ها و نیروهای دولتی یک روز پس از آن صورت گرفت که فرماندار استان صعده اعلام کرد تنها در صورت شکست حوثی ها حالت فوق العاده پایان می یابد.

در عین حال ارتش یمن اخبار منتشره مبنی بر مشارکت هواپیمای عربستانی در جنگ کنونی ارتش این کشور علیه حوثی‌ها در منطقه صعده را رد کرد.

به گزارش ایسنا، یک مقام مسوول در وزارت دفاع یمن عنوان داشت: این اخبار عاری از صحت است و هیچ گونه مشارکتی از سوی هواپیماهای عربستانی در این جنگ وجود نداشته است.

روزنامه عربستانی الوطن نوشت: منابع خبری گزارش‌هایی را در خصوص دخالت مستقیم هواپیمای عربستانی در عملیات یگان مسلح و نیروهای امنیتی ارتش یمن علیه حوثی‌ها منتشر کرده بود.

این در حالی است که سایت شباب‌العراق گزارش داده است: یحیی الحوثی، مسوول سیاسی گروه الحوثی در خارج از کشور نیز گفته است که شاهدان عینی در مرزهای یمن و عربستان شاهد به پرواز درآمدن جنگنده‌ی عربستانی به سوی یمن بودند که بعد از آن انفجارهای بسیار مهیبی رخ داده است.

این در حالی است که منابع یمنی آگاه پیش از این اعلام کردند که هواپیمای جنگی عربستانی به طور مستقیم در حملاتی که ارتش علیه حوثی‌ها در استان صعده در شمال یمن صورت داده‌اند، مشارکت داشته‌اند.

این منابع یمنی گفته‌اند که ریاض با درخواست یمن در زمینه استفاده از جنگنده یمنی در پایگاه عربستانی موافقت کرده است و جنگنده‌ی عربستانی در محاصره صعده و حمله به حوثی‌ها در شمال و شرق شرکت داشته است.

به گفته این منابع یمن وعده‌هایی را از سوی عربستان در خصوص حمایت مالی و سیاسی گسترده در این عملیات نظامی دریافت کرده است.

این در حالی است که معارضان عربستانی گفته‌اند جنگ علیه حوثی‌ها بنا به درخواست مستقیم عربستان صورت گرفته است.

این معارضان هم‌چنین به حالت آماده باش درآمدن نیروهای عربستانی در مرزهای یمن و عربستان اشاره کردند.

هم‌چنین روزنامه اماراتی البیان، به نقل از مسوولان یمنی نوشت: نیروهای ارتش به اهداف خود در این عملیات نظامی علیه حوثی‌ها دست یافتند و اکنون برخی از آنها تحت پیگرد قرار دارند.

محمد العماد، دبیرکل شورای محلی استان صعده در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: حمله نظامی نیروهای مسلح علیه حوثی‌ها با موفقیت انجام شد و اکنون ارتش در حال تحت پیگرد قرار دادن آنها در مکان‌های مختلف است.

العماد عنوان داشت: عملیات اخیر در راستای حمایت از شهروندان و توقف حملات اعضای حوثی به شهروندان بوده است.

وی گفت: حوثی‌ها به طور عمدی اقدام به طرد خانواده‌های صعده از منازل‌شان می‌کردند و به آنها حمله می‌کردند.

هم‌چنین این مسوول یمنی تاکید کرد: قطع شبکه‌های ارتباطی در راستای نظارت امنیتی برای جلوگیری از هر گونه ارسال اطلاعات به حوثی‌ها بوده است.

این مسوول اتهاماتی را که حوثی‌ها در خصوص استفاده ارتش از بمب‌های فسفری مطرح کرده‌اند، رد کرد.

وزارت دفاع یمن نیز در بیانیه‌ای اظهارات حوثی‌ها مبنی بر هدف قرار دادن چادرهای آوارگان با بمب‌های فسفری از سوی ارتش را رد کرد.

در عین حال نیروهای ارتش یمن به طور بی‌سابقه به حالت آماده باش درآمدند و وزارت کشور یمن تشدید تدابیر امنیتی را در تمامی مناطق استان صعده به منظور جلوگیری از هر گونه حمله احتمالی حوثی‌ها اتخاذ کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها