مسئول روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش گفت: تیم دانش آموزان ایرانی در بیست و یکمین المپیاد جهانی کامپیوتر مقام هشتم را کسب کرد.
کد خبر: ۲۷۲۸۴۳

بهزاد صولتیان روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این مسابقات از 17 تا 23 مرداد ماه در کشور بلغارستان با حضور دانش آموزان 83 کشور جهان برگزار شد.

وی افزود:«علی بابایی چشمه احمد رضایی» از تهران به مدال طلا و «پویا وحیدی فردوسی» از مشهد ، «سهیل احسانی» از ساری و «فرشته خانی» از نیشابور به مدال نقره دست یافتند.

صولتیان با اشاره به اینکه تیم ایران در میان کشورهای مطرح این رشته به مقام هشتم مسابقات دست یافت، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات کشورهای چین ، آمریکا و ژاپن به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

مسئول روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش پژوهان افتخار آفرین تیم ملی المپیاد کامپیوتر بامداد یکشنبه به کشور باز خواهند گشت و در فرودگاه امام خمینی(ره) مورد استقبال قرار می گیرند. نمایندگان جوان ایران در پنجاهمین المپیاد جهانی ریاضی در شهر «برمن» آلمان با کسب یک مدال طلا، چهار مدال نقره و یک مدال برنز رقابت ها را به پایان رساندند.

به گفته وی ، در این دوره از مسابقات 600 دانش آموز از 105 کشور جهان حضور داشتند.

صولتیان افزود: خشایار خسروی به مدال طلا ، حسین دبیریان ، امیرمسعود گیوه چی ، سپهر قاضی نظامی و پویا وحیدی فردوسی به مدال نقره و احسان آزرم سا نیز به مدال برنز دست یافتند.

مسئول روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان اضافه کرد: کشورهای چین، ژاپن و روسیه به مقام های اول تا سوم دست یافتند و ایران حائز رتبه 15 شد. همچنین دانش آموزان ایرانی موفق به کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره در المپیاد جهانی زیست شناسی شدند.

وی درموردالمپیاد جهانی زیست شناسی نیز که از تاریخ 12 تا 19 جولای در ژاپن برگزار شد ، گفت : آراد ایرانمهر از استان آذربایجان شرقی، آریا حاج میرزائیان از استان گیلان ، فاطمه کاشانی از خراسان رضوی و فاطمه مقدس از استان کرمان تیم اعزامی ایران به این مسابقات را تشکیل می دادند.

صولتیان همچنین از کسب سه مدال نقره، یک مدال برنز و دیپلم افتخار تیم اعزامی ایران به چهارمین المپیاد جهانی فیزیک خبر داد و اظهار داشت: این المپیاد از 11 تا 19 جولای در مکزیک برگزار شد.

مسئول روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان اظهار داشت:رضا جوادی نژاد موفق به کسب دیپلم افتخار، امیرحسین تاجدینی موفق به کسب مدال برنز ، کسری حجازی ، آرین شهبازی مقدم و محمدرضا محمدی موفق به کسب مدال نقره شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها