"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری سرانجام به اخبار غیررسمی منتشره در روزهای گذشته در باره اظهاراتش در جمع گروهی از بسیجیان در مشهد واکنش نشان داد و گفت که در گردهمایی اساتید بسیجی در مشهد از کوبیدن سر قدرتهای زورگو و مداخله گر در امور ایران سخن به میان آورده بود، نه مخالفان داخلی که برخی گفته اند.
کد خبر: ۲۷۱۵۲۰

به گزارش امروز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی نژاد روز گذشته در جریان بازدید سرزده خود از باشگاه خبرنگاران جوان که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار صورت گرفت، اظهارداشت:" من در گردهمایی اساتید بسیجی در مشهد مقدس تأکید کردم که دولت با آغاز دور جدید فعالیت‌ها با قدرت‌های زورگو و مداخله‌گر در امور ایران برخورد و آن ها را به سقف می‌زند اما با جنگ روانی در داخل و به دروغ اینگونه تبلیغ کردند که احمدی‌نژاد با آغاز دور جدید فعالیت‌ها مخالفان خود در کشور را به سقف می‌زند و عده‌ای نیز روی این خبر جعلی تحلیل‌های نادرست ارایه و مطرح کردند و حتی پس از اطلاع‌رسانی درباره اصل خبر نیز به دروغ‌پردازی خود ادامه دادند."

احمدی نژاد با با بیان اینکه قدرت‌های زورگو و استکبار جهانی، اخبار را جعل و آن قدر تکرار می کنند تا انسان ها باور کنند، مسئولیت رسانه های خبری را در جمهوری اسلامی ایران بسیار سنگین خواند و با اشاره به لزوم محور قرار دادن صداقت، شجاعت و عشق به انسان ها در ادای این مسئولیت خاطر نشان کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به عنوان تبلور اراده ملت را تبلیغ و تبیین کند.

قدرتهای زورگو بهترین انسانها را منزوی و فاسد نشان می دهند

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دنیای استکبار انسان‌ها را با بمباران خبری، شرطی می‌کند تا بتواند به مقاصد خود برسد، گفت: قدرت‌های زورگو و نظام سلطه با بمباران خبری و انتشار اخبار دروغ، فاسدترین انسان‌ها را قهرمان و بهترین انسان‌ها را منزوی و فاسد نشان می‌دهند.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه یک خبر می‌تواند آرامش‌بخش، مأیوس‌کننده، امیدبخش و یا بر هم زننده نظم جامعه باشد، خاطر نشان کرد: با چند خبر می‌توان کوچکترین مسأله و یا مسأله‌ای کم‌ارزش را به مسأله‌ای ملی تبدیل کرد.

خبر، عرصه فرهنگ سازی

ریس‌جمهور اطلاع رسانی و خبر را عرصه فرهنگ سازی و حلقه تنظیم ارتباطات انسان ها دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی بر پایه فرهنگ انسانی و اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی به عنوان اکسیری معجزه‌آسا، تنها راهکار مبارزه و پیروزی بر نظام سلطه و استکبار جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید همزمان هجوم بی‌امان پلیدی‌ها را در هم شکست و اندیشه‌های ناب الهی و انسانی را ترویج کرد، اظهار داشت: ملتی که در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی حرف و پیامش را به همه دنیا برساند و هجمه استکبار در عرصه خبر را در هم بشکند حتماً در سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی و حتی نظامی پیروز خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز منطق ملت ایران در عرصه‌های گوناگون شکست‌ناپذیر است، گفت: امروز عنصر ایرانی به عنوان عنصری مؤمن، عدالت‌خواه، نوع‌دوست و عاشق ارزش‌های انسانی می‌تواند برنظام سلطه و استکبار غلبه کند.

تبلیغ اندیشه های لیبرال مضحک است

دکتر احمدی‌نژاد، انقلاب اسلامی ملت ایران را الگوی مورد علاقه ملت‌های جهان برشمرد و اظهار داشت: عدالت و خداپرستی و انسانیت به عنوان اندیشه‌های ناب ایران اسلامی باید به جهانیان و ملت‌های مشتاق عرضه شود و در حالی که اندیشه‌ لیبرال دموکراسی در پایان راه است؛ تبلیغ اندیشه‌های لیبرال در جهان و بخصوص ایران مضحک است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز انسان‌ها با دنیایی از شبکه‌های رسانه‌ای نظام سلطه به منظور استیلا بر فرهنگ و استقلال ملت‌ها مواجه هستند، گفت: امروز خبر نه تنها اطلاع‌رسانی بلکه فرهنگ‌سازی و جهت دادن به ذهنیت‌ها است و باید هویت بخش و الهام‌بخش و مروج عدالت، دوستی و محبت و در خدمت کمال و تعالی انسان‌ها و جامعه بشری باشد.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به مناسبت روز خبرنگار در جمع اعضای باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر اینکه الگوی اطلاع‌رسانی شایسته و آرمانی در کشور و جهان باید از سوی باشگاه خبرنگاران جوان ارایه شود، گفت: در کنار دستیابی و استفاده از فن و شیوه‌های خبررسانی، مکتب ارزشی ایرانی و اسلامی نیز باید در انتشار اخبار خودنمایی کند.

رییس‌جمهور باشگاه خبرنگاران جوان را سرشار از پاکی، ایمان، انگیزه، ابتکار و دوستی دانست و اظهار داشت: امروز با وجود باشگاه خبرنگاران جوان ایمان قلبی مبنی بر غلبه بر نظام سلطه تقویت می‌شود زیرا هزاران انسان جوان، انقلابی و مؤمن گرداگرد پرچمی با عنوان باشگاه خبرنگاران جوان رسالت ایران اسلامی را پیش می‌برند.
دکتر احمدی نژاد تجربه باشگاه خبرنگاران جوان را بی بدیل و بسیار ارزشمند دانست و گفت: امروز خوشبختانه باشگاه خبرنگاران جوان به نهال تنومند و تجربه ارزنده ای تبدیل شده است و دولت آمادگی دارد در بودجه سال آینده ردیف مستقلی برای تقویت فعالیت های این باشگاه در نظر بگیرد.

پیش از سخنان رییس جمهور، ابراهیم زادگان رییس باشگاه خبرنگاران جوان نیز گزارشی از فعالیت های باشگاه خبرنگاران جوان در حوزه های مختلف ارایه کرد.

یک روز پر ارزش

رییس جمهور در جریان این بازدید اعلام نشده که به طور سرزده انجام شد از بخش های مختلف باشگاه خبرنگاران جوان دیدن کرد و با حضور در سرویس های مختلف خبری با فعالیت های خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان آشنا شد .

وی در جریان این دیدار در ارتباط مستقیم با بخش خبری رادیو پیام تصریح کرد: امروز خبرنگاران ایران در مسیر آرمان ها و ارزش ها در حال حرکت هستند.

رییس جمهور گفت: روز خبرنگار، روز پرارزشی است که به مناسبت شهادت یک شهید عزیز و گرانقدر نامگذاری شده که راه و مسیر و آرمان خبرنگاری را در کشور ما روشن کرده است و خوشبختانه خبرنگاران ایران در این مسیر در حال حرکت هستند.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال که چه خبر خوشی برای خبرنگاران جوان و به ویژه جامعه خبری کشور دارید؟ اظهارداشت: خبرها زیاد است اما برای جامعه خبری باید بگویم که امسال سالی پرکار و توأم با اتفاقات مثبت خواهد بود.

معرفی کابینه ای جوان

رییس جمهور با اشاره به اینکه اوایل هفته آینده کابینه دولت دهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند، تصریح کرد: تعداد جوان ها در این کابینه جهش بی سابقه دارد و حضور آنها چشمگیر است.

تحریم ایران امکان پذیر نیست

دکتر احمدی نژاد در ادامه حضور در باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از کشورهای غربی تلاش دارند، ایران را تحریم نفتی کنند، تاکید کرد: هیچ کشوری نمی تواند ایران را تحریم نفتی کند.

رییس جمهور درخصوص بحث تحریم فروش بنزین به ایران نیز گفت: ایران این توانایی را دارد که به سرعت ظرفیت تولید بنزین در داخل کشور را افزایش دهد و از این رو این تحریم امکان پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها