مصرف شیرینی افت فشار‌خون را برطرف نمی‌کند

گروه سلامت: رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران توصیه کرد در مواقعی که فشارخون افت پیدا می‌کند، مصرف مواد غذایی تأثیری ندارد و خوردن کمی نمک به بالا بردن فشار کمک می‌کند. ایرج خسرونیا در گفتگو با فارس اظهار کرد: فشار توسط عمل پمپ قلب ایجاد می‌‌شود؛ به این‌ صورت که وقتی قلب منقبض می‌شود فشارخون در رگ‌‌ها بالا می‌‌رود که آن را فشار سیستولیک (ماکزیمم) می‌‌نامند و هنگامی که قلب منبسط شده و دوباره از خون پُر می‌شود، فشار در رگ‌ها پایین آمده و آن‌ را فشار دیاستولیک (مینیمم) می‌نامند که گاهی این نظم به هم خورده و فشار بالا یا پایین می‌رود.
کد خبر: ۲۶۷۳۰۶

وی گفت: اولین علائم افت فشارخون را می‌توان رنگ‌‌پریدگی شدید، خشک شدن آب دهان، سیاهی رفتن چشم، ضعف، استفراغ، خونریزی دستگاه گوارش، بی‌‌حالی و کسلی دانست.رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: می‌توان در مواقع افت فشار خون مقداری نمک مصرف کرد و خوردن آب قند تأثیری برای بالا بردن فشار ندارد.

خسرونیا افزود: عواملی که باعث بالا رفتن فشارخون می‌شود؛ استرس، نمک، تصلب شرائین (سخت ‌شدن دیواره رگ‌ها) که علت اصلی پرفشاری مزمن خون است و عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق می‌باشد و به دنبال رسوب کلسیم، کلسترول و فیبرین در جدار عروق رخ می‌دهد و چاقی که فشارخون بالا در افراد چاق نسبت به کسانی که وزن طبیعی دارند، شایع‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها