گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: هیات وزیران بتازگی در مصوبه‌ای بر لزوم کنترل بیشتر لوازم خانگی وارداتی و تولیدات داخلی از نظر مصرف انرژی تاکید کرده است. مدیرعامل توانیر گفت: در حال حاضر در بیشتر خانه‌های شهری و روستایی از لامپ کم‌مصرف برای تامین روشنایی مورد نیاز استفاده می‌شود، بر این اساس، وزارت نیرو پس از توزیع کامل 100 میلیون شعله لامپ کم‌مصرف برنامه‌ریزی شده در سال گذشته و امسال به سمت توزیع لامپ‌های کم‌مصرف LED حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۷۰۹۱

به گزارش مهر،‌ محمد بهزاد در جمع خبرنگاران افزود: توزیع این میزان لامپ کم‌مصرف، باعث کاهش مصرف برق به میزان 2000 مگاوات در پیک مصرف شده است.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی لوازم خانگی نظیر لباسشویی و یخچال، فریزر اولویت بعدی وزارت نیرو پس از اصلاح الگوی روشنایی در مصارف خانگی است،‌ چرا که تامین روشنایی حدود یک سوم مصرف انرژی الکتریکی را در مصارف خانگی به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته بهزاد،‌ دو سوم دیگر برای تامین انرژی استفاده از لوازم خانگی مصرف می‌شود. بر این اساس، لازم است تا موضوع پایین بودن مصرف انرژی هم در تولیدات داخلی و هم در لوازم خانگی وارداتی مورد توجه قرار گیرد.

بهزاد همچنین عنوان کرد؛ هیات وزیران بتازگی در مصوبه‌ای بر لزوم کنترل بیشتر لوازم خانگی وارداتی و تولیدات داخلی از نظر مصرف انرژی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن مصرف انرژی در وسایل و تجهیزات خنک‌کننده، خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی کره زمین و محدودیت منابع انرژی، برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تجهیزات خنک‌کننده، کمترین مصرف انرژی را در اوج مصرف به خود اختصاص دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها