نگارخانه

مشروطه‌خواهان در تهران

پیشنهاد هفته: گرمای هوای این روزهای تهران، گویا تاثیری بر نمایش آثار هنری در نگارخانه‌های پایتخت نداشته است تا رونق نمایشگاه‌های تهران، این هفته از هفته‌های گذشته بیشتر شود تا ما بخواهیم به عنوان پیشنهاد هفته به شما بازدید از نمایشگاهی متفاوت از عکس‌های تاریخی را بدهیم که این روزها‌ از دوران مشروطه در عکسخانه شهر به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۲۶۷۰۷۶

نمایش 34 قطعه عکس سیاه و سفید از مشروطه‌خواهان تبریز که همگی از آرشیو عکس موزه عکسخانه شهر به نمایش درآمده، حاصل این نمایشگاه است که همگی به عنوان اسنادی تاریخی در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

بازدید از این نمایشگاه از آن رو به عنوان پیشنهاد این هفته ستون نگارخانه‌ها پیشنهاد شده است که این نمایشگاه هم به عنوان یک نمایشگاه تاریخی عکس از مقطعی حساس از تاریخ معاصر ایران می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و هم از سویی به واسطه این‌که بسیاری از این عکس‌ها تاکنون کمتر به نمایش عمومی درآمده‌اند، فرصتی مناسب پدید آورده است که با شیوه مردمان کشورمان در آن زمان بیشتر آشنا شویم.

این نمایشگاه تا 14 مردادماه در عکسخانه شهر در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع شده است و برای بازدید از آن همه‌ روزه بجز شنبه‌ها از ساعت 10 تا 17 می‌توان برای بازدید از این نمایشگاه به این موزه مراجعه کرد.

نگاره‌های هفته

نقاشی‌های سوررئال‌ امیرحسین امیرجلالی و آبستره‌های علی روستاییان روز گذشته در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه، 35 اثر سوررئال از امیرجلالی و 20 اثر آبستره از روستاییان‌فر در معرض تماشا قرار گرفته است، امیرجلالی 23 سال است که نقاشی را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کند. وی در آثارش در پی نشان دادن واقعیت وضعیت انسان و آینده متعالی اوست.

روستاییان‌فر، فارغ‌التحصیل باستان‌شناسی و تاریخ هنر است که آخرین نمایشگاه وی به عنوان چهره‌های مانا در گالری صنیع الملک و فرهنگسرای جوان برگزار شده است.

این نمایشگاه تا نیمه مرداد همه‌روزه از ساعت 10 تا 19 برای بازدید عموم به تماشاست.

‌ نگاره بعدی این هفته، نمایشگاه نقاشی متفاوتی از یک هنرمند جوان در نگارخانه هماست. یاسر میرزایی را بیشتربه عنوان طراح شناخته‌اند. او هنرمند جوانی است که در سال 1385 برگزیده جشنواره تجسمی شد. او در نقاشی‌های اخیرش تلاش می‌کند وجهی واقع‌نمایانه از اطرافمان را به ما نمایش دهد. این نمایشگاه روز گذشته در این نگارخانه که در خیابان ولیعصر، بعد از نیایش، خیابان چهرازی پلاک 50 واقع شده است، گشایش یافت و تا پایان تیرماه برای علاقه‌مندان دایر است.

تابلوی آخر

اما تابلوی آخر ستون نگارخانه‌های این هفته به نمایشگاهی تعلق دارد که این روزها در تنها نگارخانه سیار ایران که در حاشیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان جهان برپا شده است، به نمایش درآمده است. حساب کنید آثار تمامی هنرمندان جوان برگزیده کشورمان در کنار آثار هنرمندان جوان دیگر کشورهای جهان بخواهد در قالب نمایشگاهی به نمایش درآید، چه حس مقابله هنری شیرینی به وجود می‌آید.

در هر صورت، این روزها اگر به شمال ایران سفر کردید و از گرگان خواستید گذر کنید سری به تالار فخرالدین اسعدگرگانی که در میدانی به همین عنوان در شهر گرگان واقع شده بزنید تا همه این آثار را از نزدیک ببینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها