وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : امیدوارم نگاه بین بخشی و علمی برای مبارزه با مواد مخدر که در سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است در دولت نهم به شکل جدیتر و گسترده تری ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۲۶۲۱۷۹

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در همایشی که روز شنبه و همزمان با مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن کنفرانس هتل المپیک تهران برگزار شد تاکید کرد : از معامله شانگهای در سال 1909 تا کنون مبارزه با مواد مخدر نزدیک به یک صد سال است که در جهان شروع شده و در این یک قرن که با همکاریهای بین المللی زیادی همراه بود درسهای زیادی فراگرفته شد.

وی افزود : از نیمه دوم قرن گذشته مبارزات و تعاملات بین المللی حالت جدیتری به خود گرفته است و در کشور ما نیز این مسئله از سال 1334 و بعد از ممنوعیت کشت خشخاش شروع شد که متاسفانه و بعد از این همه سال هنوز هم این مشکل برقرار است.

دکتر لنکرانی با تاکید بر اینکه نباید این مبارزه را ساده انگاشت تصریح کرد: مسئله مبارزه با مواد مخدر مسئله ای بسیار مهم و در همه حوزه هاست که باید در بخشهای فرهنگ، اجتماع، سیاست و ... به  آن پرداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یک مجموعه تا زمانی که همه اجزای آن با هم هماهنگ نباشند مثمر ثمر نخواهد بود، گفت : خوشبختانه در کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک نگاه بین بخشی شکل گرفت و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم در همین راستا تشکیل شده است و همه قوای جمهوری اسلامی در عرصه این مبارزه همراستا با هم فعالیت می کنند.

دکتر باقری لنکرانی ضمن یادآوری اقداماتی که در سالهای اخیر در زمینه درمان معتادان انجام گرفته است تصریح کرد: به عنوان مثال در این سالها در طرح درمان با متادون که پیش از این 10 هزار نفر را تحت پوشش داشت 160 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و علاوه بر این در مجموع برای افراد معتاد دسترسی به درمان را نیز به نسبت بسیار چشمگیری افزایش داده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد : در سالهای اخیر نگاه علمی تر و پژوهشی تری در مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته شده است که موجب ارتقای مبارزه شده است. یافته های جدید نشان می دهد که که اعتیاد تنها یک مبحث اجتماعی نیست و ژنتیک هم در این مسئله بی تاثیر نیست.

وی افزود :  مقوله درمان به تنهایی جوابگو نیست و باید درمان همه جانبه نگر بشود آن هم درمانی که مبتنی بر نگاهی جامعه شناختی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها