نشریه آلمانی اشپیگل نوشت: با وجود آن که روسای جمهور ونزوئلا و آ‌مریکا پیش از این با هر گونه تبادل سفیر به شدت مخالفت کرده بودند، اما دو کشور اکنون درصدد از سرگیری روابط خود هستند.
کد خبر: ۲۶۲۰۴۳

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه اشپیگل، با وجود آن که هوگو چاوز رییس جمهور چپ‌گرای ونزوئلا و جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا با امکان هر گونه تبادل سفرای خود به طور کامل مخالفت کرده بودند، اما روسای جمهور دو کشور اکنون تلاش می‌کنند به روابط سرد طرفین بار دیگر تحرک بخشند.

در همین ارتباط، نیکولاس مادورو وزیر امور خارجه‌ ونزوئلا، اظهار داشت: آمریکا و ونزوئلا تصمیم گرفته‌اند بار دیگر سفرای خود را به دو کشور بفرستند.

به گفته وی، این امر قرار است طی روزهای آتی محقق شود.

وزیر امور خارجه‌ ونزوئلا همچنین اظهار داشت: ما خواهان پیشرفت در روابط‌مان با آ‌مریکا هستیم.

یکی از مقامات واشنگتن نیز با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه‌ ونزوئلا گفت: این گفته‌ها تلاشی آشکار برای بهبود روابط بین دو کشور است.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: بازگشت سفرای دو کشور شروع عقلانی روابط دو کشور است.

ایان کلی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز ضمن تایید اظهارات مادورو گفت که زمان دقیق بازگشت سفیر آمریکا به ونزوئلا را اعلام می‌کند.

هوگو چاوز سپتامبر گذشته، "پاتریک دودی" سفیر آمریکا در ونزوئلا را از این کشور اخراج کرد.

آمریکا نیز در اقدامی مشابه اقدام به اخراج سفیر ونزوئلا از این کشور نمود. چاوز در آن زمان نیز اظهار داشت که سفیر این کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به واشنگتن بازخواهد گشت.

از زمان انتخاب باراک اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا، روابط دو کشور بار دیگر عادی سازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها