ایسنا: هریسون فورد، بازیگر سرشناس سینمای آمریکا پردرآمدترین هنرپیشه هالیوود طی یک‌ سال گذشته بوده است. وی در 9 سال گذشته تنها در 4 فیلم بازی کرده است که آنها نیز چندان موفقیتی در گیشه نداشته‌اند، اما سال گذشته به واسطه‌ حضور در چهارمین قسمت از فیلم «ایندیانا جونز» توانست دستمزد 65 میلیون دلاری کسب کند تا پردرآمدترین بازیگر هالیوود طی یک ‌سال منتهی به ژوئن 2009 شناخته شود.آدام سندلر، چهره محبوب هالیوود با 55 میلیون دلار، در رتبه‌ دوم این فهرست قرار دارد.
کد خبر: ۲۶۰۲۱۹

مایکل ردفورد با «قاطرش» می‌آید

مهر: مایکل ردفورد که فیلم نامزد اسکار «پستچی» را در کارنامه دارد، بزودی نوعی دنباله بر آن می‌سازد که داستانش در جریان جنگ‌های داخلی اسپانیا می‌گذرد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، پروژه سینمایی «قاطر» داستان خوان کاسترو، سرباز ارتش ژنرال فرانکو در سال‌های 1936 تا 1939 است که تمرکز خود را بیش از برنده شدن در جنگ روی یکی از قاطرهای خود متمرکز می‌کند. او که حاضر است به خاطر قاطر از خط مقدم جنگ هم بگذرد، خیلی زود تبدیل به قهرمان جنگ می‌شود.

جشنواره فیلم‌های زنان پورتلند

ایسنا: جشنواره فیلم زنان پورتلند با بزرگداشت کاترین بیگلو به نمایش آثاری از این فیلمساز مطرح هالیوودی خواهد پرداخت.این جشنواره از 20 جولای،برپایی سومین دوره خود را جشن می‌گیرد.بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره، فیلم‌های «ک  19: تله مرگبار» با حضور هریسون فورد، «وزن آب» با حضور شون پن و «روز عجیب» با حضور کیانو ریوز همگی از آثار بیگلو در این جشنواره روی پرده می‌رود.

تماشای فیلم در جنوب سومالی ممنوع شد

ایرنا: اسلام‌گرایانی که جنوب سومالی را زیر سیطره خود دارند، از ابتدای هفته تماشای فیلم و دی‌وی‌دی در تلویزیون را ممنوع کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو، خانه افراد خاطی که به این امر مبادرت ورزند، مورد حمله قرار خواهد گرفت.شیخ مولد احمد یکی از فرماندهان نیروی امنیتی در شهر بندری کیسمایو در بیانیه‌ای گفت: تماشای فیلم در منطقه حتی در داخل خانه‌ها نیز به طور کامل ممنوع است.به گفته وی، مردم مجاز هستند از تلویزیون خانه خود برای تماشای اخبار از کانال‌هایی مثل الجزیره استفاده کنند.اسلام‌گرایان پیش از این در سال 2006 در مناطق تحت قدرت خود سینماها را تعطیل کرده بودند.احمد گفت: به خانه افراد مظنون به تماشای غیرقانونی فیلم حمله می‌شود و کسانی که گناهکار باشند، دستگیر و مجازات می‌شوند.

«برونسون» بهترین فیلم جشنواره سیدنی

ایسنا: فیلمی از دانمارک جایزه‌ اول جشنواره‌ فیلم سیدنی را کسب کرد. جشنواره‌ فیلم سیدنی جایزه‌ 60 هزار دلاری بهترین فیلم را به «برونسون» از دانمارک اعطا کرد. این فیلم داستانی درباره خشن‌ترین زندانی بریتانیاست.به گزارش اسکای‌نیوز، امسال در جشنواره‌ سیدنی دو فیلم «شیرین» عباس کیارستمی و «درباره‌ الی» اصغر فرهادی از ایران حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها