خبرگزاری رویترز ــ فروش سیستم‌های ذخیره‌ دیسکی که بیشترین اطلاعات دیجیتالی دنیا بر آنها نگهداری می‌شود‌، در حالی که به واسطه‌تحقیقات صنعتی بنگاه ‌ IDC‌با قطع بودجه‌فناوری مواجه شده‌، در سه ماهه‌ابتدایی امسال 18 درصد افت داشته است.
کد خبر: ۲۵۹۸۸۱

سران تجاری شرکت هیولت‌پاکارد، شرکت اینترنشنال بیزنس ماشینز و کمپانی دل همگی به‌علت کوچک شدن شرکت‌ها و کاهش هزینه تکنولوژیک با افت دو رقمی فروش کل سیستم‌های ذخیره‌دیسکی مواجه شده‌اند. ‌ ‌

به‌گزارش ماه گذشته ‌IDC‌، این افت حتی کاهش شدید 24 درصدی فروش سرورها‌و کامپیوترهایی که شبکه را کنترل می‌کنند را در پی داشته است. هیولت‌پاکارد با کاهش 8/25 درصدی، شدیدترین افت در کل فروش جهانی فصل اول امسال (975میلیون دلار نسبت به یک میلیارد و 300میلیون دلار پارسال) را داشته است. به همین میزان کاهش فروش‌ EMC‌ 16 درصد، ‌IBM‌ 21/7درصد و ‌Dell‌ 17/2درصد بوده است. ‌ ‌

هیولت‌پاکارد برخی از بازارهای مشترک خود را به رقیبان واداده اما جایگاه خود را در صدر با 4/17 درصد از سهم بازار حفظ کرده است. در پس این جایگاه ‌EMC‌ با 5/15 و ‌IBM‌ با 4/14 و ‌Dell‌ با 7/11 درصد قرار دارند.

استیو اسکالی مدیر تحقیقات ‌IDC‌ می‌گوید: «فروشنده‌های ذخیره‌سازهای دیسکی تاثیر حقیقی بحران اقتصاد جهانی را در درآمدهای خود به‌وضوح می‌بینند.»

او می‌گوید: « شاید دیگر نشانه‌ای از بهبود در یک چهارم دوم سال یا پس از آن در طول کل سال 2009 که واقعا به بازگشت وضعیت پیشین اشاره داشته باشد‌، نبینیم.»

آی‌دی‌سی اشاره می‌کند که اگرچه فروشندگان ذخیره‌سازها با افت مواجه شده‌اند‌، روی هم رفته ظرفیت ذخیره‌سازهای دیسکی فروخته شده سال 2146 پتابایت بوده است که بیش از 8/14 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشته که نشانه‌رشد تقاضای ذخیره‌سازی است.

شایان ذکر است که هر پتابایت معادل هزار ترابایت است. برای روشن کردن قضیه مثلا سایت اجتماعی فیس‌بوک می‌گوید 60میلیون عکسی که از کاربران ذخیره شده است بیش از 5/1 پتا‌‌ بایت حافظ در بر می‌گیرد.

اسکالی می‌گوید: «هرچند که فرصت‌های زیادی برای ذخیره‌سازی شبکه‌ای وجود دارد اما مردم همچنان تمایلی به ذخیره‌سازی انبوه شخصی دارند.» توضیحی برای این که چرا سیستم‌های ذخیره‌ساز نقصان کمتری را نسبت به سرورهای شبکه متحمل می‌شوند. «ممکن است تعداد بانک‌ها کم شود اما تعداد حساب‌های بانکی خیر.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها