فرمانده نیروی انتظامی:

گشت ارشاد، مصوبه دولت خاتمی است

گروه سیاسی: فرمانده نیروی انتظامی در ارتباط با صحبت‌های بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: پلیس تابع قوانین است و گشت‌های ارشاد، طبق مصوبه دولت ادامه کار می‌دهند. به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: اقداماتی که پلیس در جهت امنیت اخلاقی انجام می‌دهد، مصوبه شورای فرهنگی است و این مصوبه در آخرین روزهای فعالیت دولت خاتمی به تصویب رسید و اوایل روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد اجرایی شد و پلیس هم طبق قانون، باید آن را اجرا می‌کرد.
کد خبر: ۲۵۶۴۵۵

وی همچنین با اشاره به این که نیروی انتظامی با اخلالگران انتخاباتی برخورد می‌کند، اظهار کرد: پلیس براساس وظیفه‌ای که دارد، با تمام توان خود امنیت انتخابات را برقرار خواهد کرد و افرادی که اقدام به برهم زدن نظم انتخابات و اخلال در میتینگ‌ها و تجمع‌ها کنند، پلیس با آنها برخورد می‌کند.وی ادامه داد: براساس ابلاغیه که به تمام رده‌های انتظامی داده شده، گفته شده با تجمعات غیرقانونی و میتینگ‌هایی که فاقد مجوزهستند برخورد قهرآمیز صورت نگیرد و سعی شود تا حد امکان این‌گونه مجالس با آرامش برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: به پلیس ابلاغ کرده‌ایم در صورت نیاز کاندیداهای انتخاباتی به حفاظت به آنها خدمات‌دهی شود و به ستادهای انتخاباتی هم گفته شده در حد امکان سعی شود در خیابان‌ها تبلیغات باعث ترافیک نشود.احمدی‌مقدم در ارتباط با نصب عکس یا پوستر روی خودروها گفت: این کار طبق قانون خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است. به همین علت به ستادهای انتخاباتی گفته شده است تا به حامیان خود تذکر دهند اما پلیس هم در صورت مشاهده تنها به تذکر بسنده خواهد کرد.

نظرات درباره گشت ارشاد تبلیغی است

سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز درخصوص اظهارنظرهای کاندیداهای ریاست جمهوری درباره گشت‌‌های ارشاد با بیان این که به احتمال قوی، برخی اظهارنظرها جنبه تبلیغاتی دارد، اظهار کرد: با توجه به این که نیازی نیست به هر اظهارنظری پاسخ داد، باید گفت طرح‌های امنیت اجتماعی، طرح‌هایی نیست که فرآیند دست یک نفر باشد و یک نفر هم بخواهد یا بتواند آن را جابه‌جا کند.وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با آمادگی کامل و تمام، آماده تامین امنیت در خور شأن مردم در انتخابات ریاست جمهوری است.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی درخصوص چگونگی استفاده از نیروهای بسیج در تامین امنیت انتخابات نیز گفت: نیروی مقاومت بسیج مثل همیشه یار و یاور پلیس بوده و اعلام آمادگی کرده به هر میزان و مقداری که ناجا احتیاج داشته باشد، همکاری خواهد کرد.وی با بیان این که پلیس همیشه مرهون همکاری بسیج است، تصریح کرد: نحوه استفاده از نیروهای بسیجی در استان‌های کشور متناسب با تعداد صندوق‌ها و توان نیروی انتظامی متفاوت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها