گروه جامعه: در حالی که هزینه‌های بالای درمان ناباروری و نازایی و عدم پوشش بیمه‌ای هزینه‌های این درمان، یکی از مشکلات اصلی زوج‌های نابارور کشور است، مدیرکل دفتر ارزیابی خدمات سلامت سازمان بیمه خدمات درمانی از پرداخت حداکثر هزینه ناباروری و نازایی بیمه‌شدگان نابارور تحت پوشش این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۷۱۳

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه خدمات درمانی، خسرو رحمانی با بیان این مطلب افزود: ناباروری و نازایی چه در فرم اولیه و چه در فرم ثانویه حاصل شرایط متعدد و بیماری‌های گوناگونی است که هزینه درمان اکثر آنها توسط سازمان بیمه خدمات درمانی پرداخت می‌شود.

وی افزود: به منظور درمان ناباروری و نازایی می‌توان به بیماری‌هایی نظیر اندومتریوز یا کیست تخمدان، تخمدان پلی‌کیستیک و اختلالات هورمونی در خانم‌ها و واریکوسل و اختلالات هورمونی در آقایان اشاره کرد که هزینه‌های مربوط به تشخیص و درمان آنها نیز توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: تنها هزینه اقدامات پیشرفته باروری(ART) نظیرIVF در حال حاضر در شمول تعهدات این سازمان نیست که مطالعات بیمه‌ای برای امکان برقراری پوشش هزینه‌ای این اقدامات نیز در سازمان بیمه خدمات درمانی در دست انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها