احمدی نژاد در‌گفتگوی رادیویی با مردم:

وجود مشکلات ‌را نمی‌توان منکر بود

محمود احمدی نژاد نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شرایط امروز سکوی پرش است و باید با شناخت بهتر و کامل تر از ظرفیت ها و توانمندی های ملی، راه عزت و بزرگواری ایران را ادامه دهیم.
کد خبر: ۲۵۴۳۹۲

احمدی نژاد در نخستین گفت‌وگوی مستقیم خود با مردم که عصر جمعه از سلسه نطق های انتخاباتی از طریق رادیو سراسری پخش می شد، تاکید کرد: امروز شرایط برای تصمیمات بزرگتر آماده شده است و ما در آستانه اتخاذ تصمیمات بزرگتر هستیم و باید همه دست به دست هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش خود را استمرار دهیم.

وی در این گفت‌وگوی رادیویی، اعتقاد به لطف و عنایت الهی، مدیریت ولی عصر (عج) بر همه امور و ظرفیت و توانمندی بی نظیر ملت ایران به عنوان سه عنصر مهم اعتقادی خود نام برد و افزود: ملت ایران در مقاطع مختلف توانمندی های خود را ثابت کرده و نشان داده که عنصر خواستن و توانستن را به بهترین شکل ممکن می تواند جامه عمل بپوشاند.

احمدی نژاد در سخنان خود ابتدا به دلایل ورودش به عرصه مدیریت عالی کشور اشاره کرد و با طرح این سوال که چرا چهار سال قبل وارد این عرصه شدم، گفت: چهار سال قبل یک احساس ملی شکل گرفته بود که ما از مسیر اصلی فاصله گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ریشه یابی کردیم علت شرایط کشور را دو عنصر فاصله گرفتن از آرمانها و ارزشهای ذاتی و فرهنگی و همچنین فاصله گرفتن از مردم یافتیم که در طول تاریخ صحنه گردان بوده اند.

نامزد دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با این باور که ملت ایران همواره نقش خود را به خوبی و زیبایی ایفا می کند ، وارد صحنه شدم زیرا معتقد بودم که هر جا ضعفی در تاریخ ملت ایران مشاهده می شود برخاسته از مدیران و حاکمان نالایق است و هرگاه مدیران توانمند در عرصه های برجسته کشور ظهور کردند ملت ایران شایستگی های خود را به خوبی نشان داده است .

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنان خود به وضعیت چهار سال قبل کشور در بخش های گوناگون اشاره کرد و گفت: در آن دوران اعتماد و خود باوری ملی در نقطه بسیار پایینی قرار گرفته بود و بدخواهان و دشمنان تحقیر و ناتوانی را به ملت ایران تحمیل می کردند .

به لطف خدا ملت ایران در دنیا مطرح است

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: درحوزه اقتصادی با بحران مواجه بودیم و نزدیک به 1500 کارخانه در آستانه نابودی بود و فاصله های طبقاتی افزایش یافته بود، رشد اقتصادی کشور درخور توانمندی های ملت ایران نبود و فعالیت های عمرانی و سازندگی در رکود به سر می برد .

وی ادامه داد: درحوزه سیاست داخلی تزاحم ،درگیری ،اختلاف ، برخورد و مسائل کوچک به مسئله ملی تبدیل و بر ملت تحمیل می شد و فضای کشور فضای درگیری و برخورد و عدم آرامش شده بود. در سیاست خارجی هم جریانی بسیار روشن برای هضم ملت ایران در مناسبات ظالمانه جهانی فعال بود و کار به جایی رسیده بود که بدخواهان، مستقیم ملت ایران را خطاب قرار می دادند و می خواستند ملت ایران را از صحنه جغرافیا حذف کنند .

احمدی نژاد تاکید کرد: مخالفان ملت ایران با گستاخی در سعد آباد قراردادی یکجانبه و ظالمانه را به ملت ایران تحمیل کردند و تعطیلی فعالیت های علمی سطح بالای ایران را دیکته کردند و گستاخی را به آنجا رساندند که گفتند میوه عراق را در سعد آباد چیدیم و به گفته خودشان جشن پایان انقلاب را برپا کردند. برخی هم در داخل با آنها همکاری کردند.

وی اظهار داشت: برای من بسیار بدیهی بود که ملت بزرگ ایران چنین شرایط تحمیلی را برنمی تابد و روح بلند ایران چنین تحقیر تاریخی را نمی پذیرد و راضی به این حقارت نخواهد شد. لذا تصمیم گرفتم به عنوان قطره ای از اقیانوس بیکران ملت ایران به صحنه بیایم و استقبال از شعار عمیق و بلند "می توانیم" پاسخ مناسب و مهرتاییدی بر این باور بود .

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در طول دوره نزدیک به چهارساله خدمت به ملت، سخت ترین دوران سیاسی 100سال گذشته را پشت سرگذاشتیم، گفت: بحران های مختلف سیاسی و نظامی در اطراف ما به وقوع پیوست و سنگین ترین فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران تحمیل شد اما امروز به رغم همه این فشارها، به لطف خدا ملت ایران در دنیا مطرح است و همگان عزت، اقتدار و خودباوری ملت ایران را باور دارند.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز به لطف خدا در فرهنگ عمومی، امید و نشاط در نقطه اوج است، اعتماد به نفس و خوباوری عمومی تقویت شده و فضای عمومی کشور، فضای امید آرامش روحی و احساس عزت نفس است .

وی تاکید کرد: در بخش اقتصاد به ثبات نسبی رسیده ایم و رشد فزاینده ثابت داریم و در حالی که کشورهای سرمایه داری در بحران و التهاب هستند ، ایران اسلامی در وضعیت ثبات و آرامش رونق اقتصادی است.

وقتی دولت را تحویل گرفتیم 3 میلیون بیکار داشتیم

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رییس دولت نهم در سخنان خود با ارائه آمارهایی از توفیقات اقتصادی کشور در چهار سال گذشته اشاره کرد و افزایش تولید در حوزه هایی از جمله فولاد، سیمان، پتروشیمی، مس، آلومینیوم و همچنین افزایش سه برابری صادرات غیر نفتی و رشد بسیار بالای سرمایه گذاری های نفتی را از جمله این توفیقات نام برد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بعد از چهار سال تلاش امروز در زمینه علمی و فناوری توسعه چشمگیری داشته ایم، در زمینه هسته ای جزو چند کشور اول جهان هستیم و در ساخت و پرتاب ماهواره و در نانو تکنولوژی جزو چند کشور اول دنیا هستیم .

وی ادامه داد: در دولت نهم در عمران و آبادی سه برابر دوره مشابه کار شده است . وقتی دولت را تحویل گرفتیم 3 میلیون بیکار داشتیم اما امروز نه تنها به این آمار اضافه نشده بلکه 800 هزار نفر از آمار این بیکاران کاهش یافته و به طور کلی نرخ بیکاری در کشور کاهش چشمگیری داشته است.

احمدی نژاد همچنین به سیاست خارجی اشاره کرد و گفت:درسیاست خارجی یک انقلاب اتفاق افتاد در حالی که امپراطوری سلطه در کنار مرزهای ما روزانه ملت ما را تهدید به براندازی و نابودی می کرد، امروز این فشا ر و تهدید از موضع اقتدارملت ایران برای همیشه برطرف شده است .

ملت ایران می تواند و باید که بتواند

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تا دیروز می خواستند ما را به تسلیم و تمکین وادار کنند امروز خود را نیازمند ملت ایران معرفی می کنند و بیان آنها متفاوت شده است و جایگاه ملت ایران امروز بسیار شایسته و عزیز است و ایستادگی، شجاعت و خودباوری ملت، همه مناسبات یک جانبه سلطه را برهم زده است .

احمدی نژاد افزود: امروز معلوم شد که ملت ایران توانست و توانستن او اثبات شد اما ما هنوز در آغاز راه هستیم ، احیای خودباوری و اعتماد به نفس ملی و اتخاذ یک تصمیم و عزم عمومی برای حرکت باید ادامه یابد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باور امروز من این است که ملت ایران ظرفیت های عظیم و بی پایانی دارد که در طول انقلاب بخش کمی از این ظرفیت ها در عرصه های مختلف جاری شده و این ملت می تواند و باید که بتواند.

وجود برخی مشکلات را نمی توان منکر بود

احمدی نژاد با بیان این که توانمندی های ملت ایران امروز موجب غرور ملت های مظلوم دنیا است، گفت:نقش آفرینی در جهان لازمه ساختن ایران است و ساختن ایران لازمه نقش آفرینی در جهان و اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه وجود برخی مشکلات و نارسایی ها را نمی توان منکر بود ، تصریح کرد: مشکل و نقطه ضعف فراوان است اما مهم این است که اراده برای غلبه بر مشکلات داشته باشیم و این اراده را داریم که مشکلات را به کمک ملت از پیش روی برداریم و راه را برای توسعه و پیشرفت ایران عزیز ادامه دهیم.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز این اراده در ملت ما متجلی است و ما باید خود را برای کارهای بزرگ و بزرگتر آماده کنیم هرچند که همواره در برابر حرکت یک ملت بزرگ کارشکنی ها از درون و برون وجود داشته و دارد و این اتفاقات بزرگ و موفقیت ها در چهار سال گذشته به رغم همه بد اخلاقی ها و کارشکنی ها حاصل شده است .

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باور من این است که ظرفیت های بزرگ ایران می تواند نه تنها برای سرزمین ایران بلکه برای همه جهان نور و صلح و برادری را به ارمغان بیاورد.

احمدی نژاد در پایان این سخنان که به طور مستقیم از شبکه سراسری رادیو پخش می شد از ملت ایران به خاطر بزرگواریشان تشکر کرد و گفت: در طول این دوره با حضور در نقاط مختلف کشور از نزدیک با اقشار گوناگون ملت ایران آشنا شدم و نسبت به آنها عرض ارادت کردم.

وی نقش جوانان و زنان را در حرکت و تعالی ملت ایران غرور آفرین خواند کرد و گفت: زنان ما کانون محبت و کانون شجاعت و بزرگواری ملت هستند و بخش وسیعی از افتخارات ملت ایران مرهون تلاش و خودباوری جوانان و مردان شجاعی است که ایستادند و از عزت ایران دفاع کردند.

احمدی نژاد در پایان از همه اقوام ایرانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: ما مدیون ملت ایران و بزرگواری ملت عزیز هستیم و همه با هم با توکل برخدا و عشق به امام عصر (عج )، به سوی ایرانی آباد تر، پیشرفته تر، عزیز تر، سربلندتر و به سوی جهانی سرشار از عدالت ،امنیت ، عشق و برادری گام برمی داریم.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها