علی نصیریان در مسجد جامع خرمشهر:

می‌ترسم تئاتر مقاومت زینت مجالس شود

گروه فرهنگ و هنر: دوازدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر اولین روز برگزاری خود را با لغو یک اجرا و بی‌نظمی در دیگر برنامه‌ها پشت سر گذاشت. در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد، معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی گفت: در حال حاضر هدف و رویکرد بین‌المللی را برای جشنواره تعریف کرده‌ایم؛ چرا که مفهوم مقاومت تنها به کشور ما ختم نمی‌شود و در سراسر دنیا جلوه‌های آن را می‌بینیم.
کد خبر: ۲۵۴۳۷۲

این وعده محمدحسین ایمانی‌خوشخو در حالی ابراز شد که مسوولان برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت نتوانستند امسال به این رویداد فرهنگی جنبه بین‌المللی بدهند.

محمدحسین طهماسبی، قائم مقام دبیر جشنواره در این باره به خبرنگار ما گفت: آثاری که از کشورهای منطقه به صورت ویدئویی دریافت کردیم، از کیفیت پایینی برخوردار بودند که به جشنواره راه نیافتند و گروه نمایشی حزب‌الله لبنان هم به دلیل مشکلات تدارکاتی و پشتیبانی نتوانستند به ایران سفر کنند.

دیگر سخنران مراسم افتتاحیه، عباس بسی خاسته، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بود که افتتاح تالار خلیج فارس خرمشهر را موفقیت بزرگ این دوره جشنواره معرفی کرد. این در حالی است که در اولین روز جشنواره، اجرای نمایش <روایت غیرخطی کهنه سرباز> با کارگردانی حسین عبداللهی که قرار بود در سالن خلیج فارس روی صحنه برود، بدون هیچ دلیلی لغو شد و توضیحی درباره آن ارائه نشد.

سومین سخنران مراسم افتتاحیه این جشنواره علی نصیریان بود که با بیان این که تئاتر مقاومت به جامعه‌ای که در حال فراموشی دفاع مقدس و فاصله گرفتن از آن است، تذکر می‌دهد، گفت: نگرانی من این است که روزی تئاتر دفاع مقدس به عنوان زینت مجالس و محلی برای خالی نبودن عریضه تبدیل شود.

در روز اول علاوه بر یک اجرا که لغو شد، 3 نمایش دیگر هم با تاخیر و بی‌نظمی روی صحنه رفتند. یکی از این آثار، نمایش خونه یادگار بود که در سالن سینما نخل خرمشهر با یک ساعت تاخیر روی صحنه رفت. یونس صحرارود، کارگردان این نمایش در این‌باره به خبرنگار ما گفت: ابتدا به ما گفته شد که دکور خودمان را در تالار شماره یک این سینما برپا کنیم که بعد از آن در ساعت 2 بعدازظهر به یکباره به ما گفتند که در تالار شماره 2 روی صحنه خواهیم رفت. درواقع مجبور شدیم دکور را جمع و دوباره آن را در سالن دیگر برپا کنیم.  این کارگردان در ادامه با اشاره به مشکلات فنی سینما نخل افزود: 2 سالن این سینما را به طور موقت برای اجرای نمایش آماده کرده‌اند و با چوب بر وسعت سن آن افزوده‌اند که به هیچ وجه مناسب نیست.  صحرارود ادامه داد: از سوی دیگر امکانات نور و صدای این سالن‌ها بسیار بد است و باعث شد که اجرایمان در شرایط خوبی روی صحنه نرود.

برخلاف بی‌نظمی در اجرای نمایش‌های اولین روز جشنواره، بولتن این رویداد هنری به موقع منتشر و در اختیار مهمانان و هنرمندان قرار گرفت که از کیفیت خوبی هم بهره‌مند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها