دادگاه عالی آمریکا با صدور حکمی تعقیب دولتمردان این کشور در دوران ریاست جمهوری جرج بوش را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۳۵۸۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دادگاه عالی آمریکا در حکمی پیگرد قضایی رئیس پلیس فدرال این کشور ( اف بی آی ) و دیگر مقامات دولت بوش را به دلیل دستن داشتن آنها در بازداشت و شکنجه یک فرد پاکستانی ممنوع کرد.

این در حالی است که پیش از این دادگاه دیگری مجوز پیگرد قضایی مقامات سابق آمریکایی را در پرونده "جاوید اقبال" صادر کرده بود.

جاوید اقبال یکی از افرادی است که در ارتباط با حملات 11 سپتامبر بازداشت شده بود. وی در سال 2002 میلادی به مدت شش ماه در یک زندان انفرادی در نیویورک زندانی بود.

این رای دادگاه عالی آمریکا موج انتقادها از دولت و سیستم قضایی این کشور را افزایش می دهد.

پیش از این و در ماه گذشته "باراک اوباما" اسناد محرمانه مربوط به شکنجه زندانیان در دوران ریاست جمهوری بوش را منتشر و وعده داد که تصاویر مربوط به این شکنجه ها را نیز منتشر می کند اما در هفته گذشته از عملی کردن این وعده خود سرباز زد.

انتشار این اسناد موجی از تنشها را میان مقامات آمریکایی باعث شد و بسیاری از نهادهای قانونی و امنیتی این کشور را رو در روی هم قرار داد به نحوی که در جدیدترین تنشهای ایجاد شده، سازمان سیا و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل درگیر بودن در ماجرای شکنجه زندانیان انتقادهای تندی را از یکدیگر انجام می دهند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها