نانسی پلوسی در انتقاد از سیا:

آنها درباره روش خفگی مصنوعی ما را منحرف کردند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، سازمان سیا را به گمراه کردن خود و سایر نمایندگان در خصوص استفاده از روش خفگی مصنوعی متهم کرد.
کد خبر: ۲۵۲۷۶۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوا، نانسی پلوسی از سیا بخاطر فریب وی در سال 2002 درباره استفاده از تکنیک های شکنجه علیه زندانیان انتقاد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره ادعای سیا مبنی بر اطلاع داشتن وی از استفاده از شکنجه علیه مظنونین تروریستی گفت: سیا نسبت به تایید شکنجه نبودن تکنیک های مزبور از سوی دادگستری ایالات متحده و عدم استفاده از آنها علیه مظنونین به من اطمینان داده بود.

پلوسی اطلاعات داده شده به وی درباره تکنیک های شکنجه مورد استفاده در زندان ها در سال 2002 از سوی سیا را نادرست و ناکامل اعلام کرد.

جورج لیتل سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز در واکنش به این اتهام در حالی که مستقیما از صحت آن صحبتی نکرد، اظهار داشت: گمراه کردن کنگره از سیاست‌های سازمان سیا نیست.

این در حالیست که سازمان سیا پیشنهاد دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خصوص انتشار مدارک سری مربوط به میزان موفقیت این روش‌ها در به دست آ‌وردن اطلاعات را رد کرد.

سخنگوی سازمان سیا اظهار داشت که درخواست دیک چینی به این علت مورد موافقت قرار نگرفت که این مدارک به دلیل ویژگی‌های خاصش همچنان به صورت طبقه‌بندی شده باقی مانده‌اند.

یک یادداشت که اخیرا توسط دادگستری آمریکا منتشر شد بر استفاده سیا از تکنیک های شکنجه علیه مظنونین اقدامات تروریستی تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها