مدعیان ریاست جمهوری چه می‌گویند؟ - 2

حاشیه های خواندنی ثبت نام انتخابات دهم

کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: تا ساعت 15 و 30 دقیقه امروز تعداد افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری دهم ثبت نام کردند 50 نفر بود که از این تعداد 46 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.
کد خبر: ۲۵۰۵۵۶

به گزارش خبرگزاری ها، دانشجو گفت: درمیان افراد ثبت نام کننده 7 نفر دارای مدرک دکتری، 8 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 13 نفر دارای مدرک کارشناسی، 5 نفر فوق دیپلم و 7 نفر دارای مدرک دیپلم هستند البته باید بگویم که تائید صحت مدارک آنها بر عهده ما نبود و بر اساس اظهار نظر خود آنها بوده است.

وی با اشاره به شغل افراد ثبت نام کننده نیز گفت: شغل افرادی که در انتخابات ثبت نام کردند عبارتند از دندان پزشک، مدیر عامل، کارشناس، پژوهشگر، فرهنگی، بازنشسته، کارمند، شغل آزاد و راننده تریلی است.

نگاهی به وعده ها و گفته های برخی از نامزدان ریاست جمهوری در نخستین روز ثبت نام:

در شورای شهر 3698 رای آوردم

پیام احمدی کاشانی 31 ساله از تهران، دلیل اصلی حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری را رسیدن موج بحران بزرگ اقتصادی جهان به مرزهای ایران عنوان کرد و گفت: باید برای مقابله با تبعات گسترده مشکلات اقتصادی ناشی از بحران تیم بزرگ اقتصادی با برنامه‌های کارشناسی حاکم شود.

وی با بیان اینکه حضورم در عرصه انتخابات در برابر بزرگان کشور تاثیری ندارد، افزود: هر ایرانی حق دارد خودش را برای ریاست جمهوری کاندیدا کند و با توجه به گذشته خود که کاندیدای دور قبل شورای شهر تهران با 3 هزار و 698 رای بودم، برای انتخابات ریاست جمهوری نیز به میدان آمدم و مجموعه‌ای از دوستان همکارم قرار است مرا در این دور از انتخابات همراهی کند.

وی شعار انتخاباتی خود را نیز "ایران آباد " عنوان کرد.

اگر احمدی نژاد نامزد شود به نفع او کنار می روم

محسن هادی نجف‌آبادی به عنوان اولین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری دهم پس از طی مراحل ثبت نام خود و ارائه مدارک لازم، در جمع خبرنگاران گفت:بنده با دولت نهم و تیم دولت نهم، کابینه‌ام را تشکیل خواهم داد و راه احمدی‌نژاد را در اداره کشور ادامه خواهم داد.

هادی نجف‌آبادی با اشاره به برنامه‌های خود گفت:‌عدالت محوری، حمایت از روحانیت، تقویت ارکان نظام، توجه به امنیت کشور و مبارزه با افراطی‌گری از جمله برنامه‌های من است چرا که افراطی‌گری لطمه‌های زیادی را به کشور زده است و اگر من رئیس‌جمهور شوم هرگز به دولت هشت ساله دوم خرداد برنمی‌گردیم چرا که در آن زمان انحرافاتی زیادی داشتیم.

وی همچنین ادامه داد: ‌اولین کار من تشکیل عدالتخانه در کشور است چراکه درخت تنومند نظام با ظلم و فساد آسیب می‌بیند و هر کسی که در این کشور به او ظلم شده است را به این عدالتخانه‌ها دعوت می کنند و مذاکراتی با قوه قضائیه خواهم داشت تا ظلم از بین برد .
این حقوقدان در خصوص برنامه‌اش نسبت به مساله هسته‌ای گفت: مسئله هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنم و برای مذاکره با آمریکا هرگز عجله نخواهم کرد چراکه آمریکا باید به خاطر ظلم‌هایی که به ایران کرده پاسخگو باشد.

هادی نجف‌آبادی با اشاره به شعار خود در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت:‌ عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی، مردم‌داری و محبت به مردم از مهم‌ترین شعارهای من در انتخابات است.
وی در خصوص میزان رای‌آوریش در انتخابات گفت: در حال حاضر نظر دقیقی در خصوص میزان رای‌ام ندارم اما امیدوارم رای من صد درصد باشد.

این حقوقدان با اشاره به مهم‌ترین رقیبان خود گفت: بنده بزرگترین رقیب خود را دوم خردادی‌ها می‌دانم.

اولین ثبت‌نام کننده ریاست جمهوری دهم با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: ‌اگر احمدی‌نژاد در انتخابات حضور پیدا کند بنده به نفع ایشان کناره‌گیری خواهم کرد.

محسن هادی نجف‌آبادی که دارای لیسانس حقوق است از جمله مهمترین سمت‌های گذشته خود را مشاور استاندار سیستان و بلوجستان، معاون فرماندار ملایر و مدیر سازمان اتکا اعلام کرد.

برج ایفل را در انگلستان دیده‌ام

محسن یگانه‌فر یکی از داوطلبین دهمین دوره ریاست جمهوری که در ابتدا خود را لیسانس مدیریت صنعتی و پس از آن دکترای پزشکی و جراح داخلی معرفی کرد، در جمع خبرنگاران گفت: سال 1349 برای دریافت دکترای پزشکی وارد دانشگاه شدم و در سال 1381 درس خود را به پایان رساندم و هم اکنون به همراه یک پزشک دیگر و با کمک یکدیگر، کار نوشتن نسخه‌ها را برای مردم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: به کشورهای مختلفی سفر کرده‌ام و برج ایفل را در انگلستان از نزدیک دیده‌ام!

یگانه‌فر افزود: در قالب ائتلاف بزرگی که با احمدی‌نژاد تشکیل داده‌ایم هر وزارتخانه و حتی جایگاه رئیس‌جمهوری را با 2 نفر اداره می‌کنیم و من دست‌های نامرئی انتخابات ریاست جمهوری خواهم بود.

این داوطلب کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات نیز بیان داشت: برای توسعه کشور 16 محور در نظر گرفته‌ام که با کمک دوست خود که با هم نسخه می‌پیچیم، آنها را به تدریج اعلام می‌کنم.

مبتکر گفتگوی تمدن‌ها بودم

عباس غفاری یکی دیگراز داوطلبین دهمین دوره ریاست جمهوری که خود را دکتر در جمع خبرنگاران معرفی کرد، با بیان اینکه 2 هیئت دولت تشکیل می‌دهم، اظهار داشت: در تشکیل دولت از انجمن جوانان کشور و انجمن صنفی دانشجویان بهره می‌برم و معتقدم باید رابطه با آمریکا و اسرائیل را بر حسب زمان و مکان پیش برد.

وی اظهار داشت: حزب من حزب عشق است و کلیات سخنان خود را در سازمان ملل خواهم گفت و باید گفت که ایده گفتگوی تمدن‌ها از من بود و من آن را به اسم هنر و تکنولوژی در قالب اختراعی به ثبت رساندم.

این داوطلب انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: هیچکدام از وزرای من برای مردم شناخته شده نیستند، اما همه آنها دکترا و فوق دکترای تخصصی دارند و باید مردم برای ساخته شدن کشور کمک کنند.

وی در حالی که بر ضرورت اهمیت به تولید داخلی تاکید می‌کرد با سوال خبرنگاری مواجه شد که از وی پرسید؛ چرا علیرغم این همه شعار، کت و شلوار شما خارجی است، که وی پاسخ داد: باید این مسائل را کنار گذاشت. از کجا معلوم که این لباس‌های من ایرانی نباشد و مارک چینی به آنها زده نشده باشد؟! من در عمل به تولید داخلی اهمیت می‌دهم.

وی گفت: به هیچ کس قول پرداخت 100 یا 200 هزار تومان را نمی‌دهم اما حقوق یک کارمند نباید زیر 800 هزار تومان و حقوق مدیران زیر 2/1 میلیون تومان باشد.

این فرد با اشاره به اینکه من در سازمان برنامه و بودجه، مشاور فرهنگی و هنری آقای خاتمی بودم، افزود: همین داستان یوسف و زلیخا را به سبک امروزی آن در 3 هزار و 460 صفحه نوشتم و به سیما فیلم دادم و بعد از چند ماه دیگر دیدم به دست کسی دیگر افتاد.

چاه‌های نفت را پلمب می‌کنم

بهجت رضایی سومین زنی بود که امروز سه‌شنبه برای داوطلبی کاندیداتوری برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و اقدام به ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران به سوالات رسانه‌های داخلی با زبان فارسی و به سوال خبرنگاران خارجی نیز به زبان انگلیسی پاسخ می‌داد.

رضایی که به بیان خود دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه سواز لندن است، گفت: من با توجه به رشته کاری و تحقیقاتی گسترده ای که در زمینه تاریخ روابط میان ایران و انگلستان داشتم، متوجه شدم که بزرگترین مشکل کشور بیکاری، نبود مسکن و گرانی است و عامل بخش بزرگی از مشکلات در کشور ما دشمنان این کشور بودند.

رضایی گفت: اسرائیل باید منحل شود و مردم بیکار و بیعار آمریکا و اسرائیل که به مردم فلسطین ظلم می‌کنند و به زور وارد سرزمین‌های این مردم شده اند، از این کشور بروند.

وی در خصوص اوباما و سیاست های وی برای جهان گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا سخنران خوبی است ولی تنها یک مترسک است و با توجه به اینکه در روابط بین المللی هیچ قاعده و اصولی وجود ندارد. آمریکا مداوم نقش یک زورگو را در سیاست‌های جهانی بازی کرده است. البته سیاه پوست‌ها مدیران خوبی هستند و سخنرانی‌های خوبی می‌کنند اما باید مراقب اوباما بود.

داوطلب کاندیداتوری داوطلب دهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه با میرحسین موسوی، خاتمی و کروبی هیچ نقطه مشترکی ندارد، افزود: اگر به جایگاه رئیس جمهوری برسم، خاتمی را به جرم جاسوسی دستگیر می‌کنم.

وی ادامه داد: همه باید دارای کار شوند و حقوق بگیر و سیاست‌مان را به سمت کاهش میزان صدور نفت به پیش ببریم و درب چاههای نفت را پلمپ کنیم و به همان شیوه که در گذشته که نفت کشف نشده بود، کشور را اداره کنیم.

رضایی در خصوص جایگاه خانم‌ها در کابینه نیز گفت: از خانم‌ها کسانی را نمی‌شناسم و باید خانم های کاردان و قابل، خودشان را به من نشان دهند و در صورت پیروزی در انتخابات از آنها استفاده کنم.

همه خانم‌ها ثبت‌نام کنند

آلینا ساکی بانوی 37 ساله خرم‌آبادی در جمع خبرنگاران پس از ثبت‌نام برای اعلام کاندیداتوری اظهار داشت: من کارشناس مامایی و دارای مدرک دکترای روان‌شناسی هستم و با اعتماد به نفس به میدان آمده‌ام و معتقدم که خانم‌ها نباید خودشان را دست کم بگیرند و باید با قدرت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور یابند.

وی تاکید کرد: باید بصورت مساوی به همه اقشار در جامعه نگاه شود و با برداشتن کنکور از سر راه جوانان، در شور و نشاط عمومی تحول ایجاد کرد.

این بانوی خرم آبادی با بیان اینکه اگرچه می دانم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوم، اما با اعتماد به نفس به میدان آمدم و معتقدم هر خانم ایرانی که در خود می‌بیند باید برای ثبت‌نام اقدام کند.

برای اعتراض ثبت نام کرده ام

امین نورا جوان 23 ساله‌ای که با ظاهری آراسته برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور حاضر شده بود، پس از تکمیل فرمها و ارائه مدارک لازم در جمع خبرنگاران با معرفی خود گفت: من اهل زابل و فارغ‌التحصیل مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز هستم.

وی با اشاره به اهداف خود برای ثبت نام در انتخابات گفت: در اعتراض به نحوه ثبت‌نام افراد در انتخابات ثبت‌نام کرده‌ام و حتی قصد کاندیداتوری و تایید صلاحیت ندارم و تنها هدف من بالا بردن آمار ثبت‌نام کنندگان انتخابات است تا برای این شرایط که هر فردی با هر شرایطی ثبت‌نام می‌کند، تصمیمی گرفته شود.

این جوان 23 ساله که انتخابات ریاست‌جمهوری نهم نیز ثبت‌نام کرده اما رد صلاحیت شده بود، با اشاره به یکی دیگر از اهداف خود برای ثبت‌نام در انتخابات گفت: از بین‌بردن بروکراسی اداری یکی دیگر از اهداف من است چرا که این بروکراسی در ادارات مردم را اذیت می‌کند.

وی با بیان اینکه من مطمئن هستم تأیید صلاحیت نمی‌شوم، گفت: تنها حضور من برای اعتراض به نبود یک قانون مشخص برای ثبت‌نام کاندیداها است.

امیر نورا در پایان با اشاره به اولین کاری که پس از رئیس‌جمهوری شدن انجام می‌دهد، گفت: مانند دیگر کاندیداها اول از مردم تشکر می‌کنم.

نوکر مردم هستم

علی اکبر نصیری یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دهم که با لباسی سفید رنگ که بر روی آن پرچم ایران و شعارهایی با مضمون "نوکر ملت هستم "، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نام فامیلی خود را نوشته بود، پس از ثبت نام و ارائه مدارک خود به ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: زحمت کشیده و در سیاه‌چال های شاه زندانی بوده است.

وی در اواسط صحبت‌های خود جملاتی را به زبان انگلیسی به خبرنگاران می‌گفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری که شغل خود را تدریس خصوصی زبان فارسی اعلام کرد، اظهار داشت: من کاندیدا شدم تا کشور را از دست غرب نجات دهم و هیچکس را رقیب خود نمی‌دانم و اگر انتخاب شوم 24 ساعته برای مردم کار خواهم کرد.

نصیری گفت:‌ باید افکار فرعون نابود شود و من نوکر مردم هستم و این لباسی که به تن دارم لباس رزم ملت ایران است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران در پاسخ به سوالشان گفت: سوالات خود را به من کتبی بدهید تا من به آنها بعدا پاسخ بدهم.

وی در خصوص حضور زنان در کابینه‌اش گفت: من خدمتگزار زنان عزیزی هستم که در جامعه زحمت می‌کشند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دهم با اشاره به تعیین وزرایش و اصرار خبرنگاران برای نام بردن اسامی آنها گفت: من تنها وزرایم را به مجلس معرفی می‌کنم.

بر روی لباس این پیرمرد جملاتی همچون نوکر ملت، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم و همچنین فامیلی خود (نصیری) نوشته شده بود و یک سربند سفید با جملاتی سبزرنگ وجود داشت و این ظاهر وی در ابتدای ورود به ستاد انتخابات، توجه خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود جلب کرده بود، بطوری که خبرنگاران پس از ورود وی به ستاد انتخابات کشور در محل خروج داوطلبان تجمع کرده بودند تا با وی مصاحبه کنند.

استخدام بانوان را ممنوع می‌کنم

محرم کاشانی 49 ساله با شغل آزاد که نماینده‌ای برای ثبت‌نام ستاد انتخابات کشور روانه کرده بود، تنها سواد خواندن و نوشتن دارد و در قالب بیانه‌ای که یک نسخه از آن را به نماینده خود سپرده بود، تاکید کرده که کلیه هزینه‌های بهداشتی و درمانی از ویزیت دکتر تا خرج کفن و دفن و گورستان را برای مردم رایگان خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرده که کلیه مراکز آموزشی از ابتدایی تا سطوح عالی رایگان خواهد بود و در کنار تمامی مدارس و بیمارستانها و مساجد و حتی ترمینالهای زمینی و هوایی و دریایی خوابگاه عمومی احداث می‌کند.

محرم کاشانی قول داده است که بهره‌های بانکی را کاملا مسدود و ممنوع خواهد کرد و استخدام بانوان را در تمام مراکز اداری و اجرایی و حتی خروج مجردی از کشور را ممنوع خواهد کرد.

وی همچنین بیان داشته که بانکها در هم ادغام و کلیه مسافرتهای مقامات دولتی را حذف کرده و خسارت 8 سال جنگ را از دولت عراق و خسارت ایران را از دولت افغانستان و خسارت جمعه خونین را از دولت عربستان پس می‌گیرد.

برای حامیانم کاری می کنم کارستان

نماینده دوره‌های دوم، سوم و ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهر و هریس با 74 سال به نام قاسم معماری دومین داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود که امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور اقدام به نام نویسی کرد.

وی که در خصوص مسائل مختلف کشور به سئوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت: تا تائید صلاحیت نشدم اقدام به تبلیغات نخواهم کرد و معتقدم تبلیغات در این وضعیت غیرقانونی است و ما که می‌خواهیم رئیس جمهور این کشور شویم باید لااقل به اصول قانون معتقد باشیم.

معماری که بازنشسته آموزش و پرورش نیز هست با بیان اینکه بارها پیشنهاد وزارت و استانداری داشته است بیان کرد که قیمت نفت نسبت به سال‌های اوایل انقلاب رشد بسیاری داشته، اما امنیت شغلی بیمه و بازنشستگی برای جوانان وجود ندارد، من اولین کسی بودم که در برابر گزینش بازی‌ها در این کشور ایستادم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه رویکرد شما با آمریکا و غرب و شرق چیست؟ گفت: شرق و غرب مثل دو لبه قیچی هستند و کشورهای جهان سوم وسط این دو قیچی گرفتار شدند ما باید روی پای خودم بایستیم و خودمان را باور کنیم.

معماری تصریح کرد: در دور قبل انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شدم، اما امیدوارم در این دوره با توجه به اینکه به هیچ جناحی وابسته نیستم تائید صلاحیت شوم و معتقدم حامیان من از میان کتک خوردگان و مظلومین جامعه هستند و باید برای آنها کاری کارستان کرد.

نهضت خویشاوندان تشکیل می دهم

علی اصغر صالحی یکی دیگراز داوطلبان کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که دارای مدرک دیپلم است با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی اظهار داشت: 4 سال پیش نیز با اعلام کاندیداتوری، بیان کردم که می‌خواهم پسرم را در جایگاه وزارت مسکن قرار دهم اما امسال بعد از 4 سال آمده‌ام تا مشکل مسکن همه مردم را حل کنم ولی پسرم هنوز خانه‌دار نشده است و اگر بتوانم 20 هزار متر مربعی که در حصارک دارم را بگیرم، آن را میان محرومین و فقرا تقسیم خواهم کرد.

وی شعار انتخاباتی خود را رفع فقر و محرومیت و تامین مسکن عنوان کرد و گفت: من خودم 50 سال است که اجاره‌نشینم و معتقدم باید با تشکیل نهضتی با نام نهضت خویشاوندان، همه افراد فامیل به یکدیگر برای خانه‌دار شدن کمک کنند.

می توانم باطن افراد را ببینم

شهرام مهرابی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دهم پس از انجام مراحل ثبت نام با ظاهری نامتعارف در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: من عارف و درویش هستم و از آسمان برای من علم و مدرک می آید و می توانم باطن افراد را ببینم.

وی که با ظاهری عجیب و کلاه کابویی در ستاد انتخابات حاضر شده بود، گفت:برای من هیچ رقیبی وجود ندارد و تنها در جهت خدمت به مردم کاندیدا شده ام.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره ظاهر خود مدعی شد که ظاهر خود را تغییر داده اما با همین پوشش به ریاست جمهوری خواهد رفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به داشتن توانایی تقلید صدای برخی خوانندگان اشاره کرد و قظعاتی از اشعار خوانندگان لس آنجلسی را خواند. او گفت: من بیم دهنده و بشارت دهنده هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها