رئیس سازمان نظام پرستاری وعده داد:

کاهش ساعات کاری پرستاران از امسال

گروه جامعه - مریم خباز: سازمان نظام پرستاری روز پرستار امسال را در حالی با شعار «کرامت و سلامت انسانی، ‌ارتقای علمی و اخلاقی و اقتدار حرفه‌ای و سازمانی» جشن می‌گیرد که غضنفر میرزابیگی رئیس این سازمان روز گذشته با وعده‌های رنگارنگ چهره موافقی از خود به اصحاب رسانه نشان داد. اوکه بیشتر برای ارائه گزارش عملکرد سازمان متبوعش در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، توضیحات خود را به آنجا رساند تا ضمن پرهیز از بیان بسیاری از مشکلات جامعه پرستاری، به خبرنگاران اثبات کند که این سازمان 8 مطالبه اساسی پرستاران در سال 88 را با جدیت دنبال خواهد کرد.
کد خبر: ۲۴۸۹۶۳

میرزابیگی به همین سبب به جامعه 100 هزار نفری پرستاری کشور قول داد تا پایان امسال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی سلامت، اجرای شرح وظایف جدید شغلی، استاندارد نیروی انسانی متناسب با جمعیت، ساماندهی لباس فرم پرستاری، ادامه تحصیل پودمانی مقاطع مختلف پرستاری و صدور پروانه کار پرستاری را پیگیری کند. او د‌ر‌حالی‌ این عناوین را به عنوان مهمترین سرفصل‌های کاری امسال سازمان نظام پرستاری معرفی کرد که در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد سرنوشت معوقه‌های پرستاران و این‌که طلبکار بودن همیشگی آنان بر بازده کارشان تاثیر دارد، اصحاب قلم را به وزارت بهداشت و پیگیری از این نهاد سوق داد.

رئیس سازمان نظام پرستاری که در آستانه روز پرستار به‌وضوح از بزرگنمایی کاستی‌های موجود پرهیز می‌کرد، در بخشی از گفته‌هایش به لایحه ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت (پرستاران) اشاره کرد و در حالی که در لفافه رضایت خود را از این لایحه ابراز می‌کرد، به پرسش‌های متعدد خبرنگاران در این زمینه پاسخ گفت.

مطابق یکی از بندهای این لایحه ساعت کاری پرستاران کاهش خواهد یافت طوری که به آنان اجازه کار بیش از 12 ساعت متوالی داده نخواهد شد و آنان تنها می‌توانند حداکثر معادل نصف ساعت کار موظف ماهانه‌شان اضافه‌ کار کنند. اما این لایحه در یک رفت و آمد از مجلس به شورای نگهبان با سه ایراد دوباره راهی خانه ملت شده است تا نمایندگان این بار با اصلاحاتی که در حضور نماینده شورای نگهبان انجام داده‌اند، نسبت به پیگیری حقوق پرستاران اقدام کنند. به همین منظور این موضوع روز گذشته مورد سوال تعدادی از خبرنگاران قرار گرفت و میرزابیگی ضمن ارائه توضیحات حاشیه‌ای، بسیار خوشبینانه وعده داد که این قانون امسال اجرایی خواهد شد.

این در شرایطی است که هنوز منبع تامین اعتبارات برای اجرای این قانون مشخص نشده و در صورت اجرای آن، سیستم سلامت کشور به تعداد بیشتری پرستار نیاز پیدا خواهد کرد؛ چیزی که تاکنون وزارت بهداشت نسبت به آن اقدام نکرده است. دیروز البته میرزابیگی به تمامی این نگاه‌های کارشناسی پاسخ داد و اعلام کرد که بحث الزام دولت در اجرای لایحه تنها در یک بند (بند 3)‌ برداشته شده و کاهش ساعت کار پرستاران دست نخورده باقی مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها