گروه اقتصاد: مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به تدوین الگوی مصرف سوخت برای صنایع انرژی‌بر کشور، گفت: این صنایع شامل سیمان، پلاستیک، گچ، شیشه، قند و شکر، روغن‌نباتی، آجر، کاشی و سرامیک، آهک، آهن و فولاد است. عباس کاظمی در گفتگو با فارس، با اشاره به استخراج و تدوین الگوی مصرف صنایع انرژی‌بر اظهار کرد: براساس این طرح، میزان سوختی که به صنایع جدیدالتاسیس داده می‌شود، متناسب با الگوی تعریف شده برای مصرف آنها در اختیارشان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۴۸۵۱۲

وی افزود: در این صورت، ‌صنایع موجود و صنایع جدید در زمان طراحی باید فرآیندی را طی کنند که منطبق با الگوی تعریف شده برای آنها باشد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: الگو و چارچوب مصرفی این صنایع برگرفته از وضعیت موجود مصرف آنها و نیز بهینه‌ترین میزان مصرف در صنایع مشابه خارجی است.

وی افزود: به عنوان مثال برای تولید یک تن شیشه در کشور به طور متوسط 390 مترمکعب گاز مصرف می‌شود که معیار و الگوی در نظر گرفته شده برای واحدهای موجود 359 مترمکعب و برای واحدهای جدید الاحداث 248 مترمکعب است.

به گفته وی، بر این اساس صنایع موجود کشور که ممیزی انرژی شده‌اند باید مصرف سوخت خود را بر مبنای ارقام و معیارهای اعلام شده، اصلاح کرده در غیر این صورت محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند و سوخت مازاد نیز در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

کاظمی یادآور شد: صنایع جدیدالاحداث نیز باید مصارف سوخت خود را بر مبنای معیارهای مربوطه تنظیم و آغاز به فعالیت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها