خبرهای ویژه روزنامه ها

دسیسه انتخاباتی از نوع پرتقال

چند روزنامه‌ صبح امروز ایران خبرهای ویژه‌ای را چاپ کرده‌اند از جمله الگوبردارى از انقلاب هاى مخملى غرب اینجا با رنگ سبز!،بیخود کردى در دیریاسین هولوکاست را دیدی!،کلاه بر سر نیزه تصمیم کاملاً جدى اپوزیسیون!،این که ایده آل ما نبود نامزد ما خاتمى بود،کروبی می‌تواند سرعت اینترنت را زیاد کند، دسیسه انتخاباتی از نوع «پرتقال اسرائیلی»، حمایت همزمان از 3 کاندیدا و... که برخی از آنها در زیر می‌آید
کد خبر: ۲۴۸۲۸۲

کیهان

الگوبردارى از انقلاب هاى مخملى غرب اینجا با رنگ سبز!

ستاد میرحسین موسوی اخیراً با الگو گرفتن از مدل انقلاب های مخملی که با حمایت و برنامه ریزی آمریکا در آسیای میانه رخ داد، تصمیم گرفته تبلیغات انتخاباتی خود را به رنگ «سبز» در بیاورد.

بر اساس برخی گزارش ها مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی قصد دارند در برخی مناطق کشور که امکان سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم بیشتر است، در بین زنان شال سبز توزیع کنند به مردان پیراهن (تی شرت) سبز بدهند و میان جوانان مچ بند سبز پخش نمایند. همچنین ستاد موسوی تصمیم گرفته است روز دوم خرداد یک گردهمایی وسیع در یکی از ورزشگاه های تهران برگزار کند.

در حالی که موسوی طی روزهای گذشته به انتقاد از آنچه «استفاده ابزاری اصولگرایان از اعتقادات دینی مردم» می نامید پرداخته، مشخص نیست چگونه خواهد توانست این اقدام ستاد خود را توجیه نماید.

بیخود کردى در دیریاسین هولوکاست را دیدی!

یک خاخام مسئول در موزه هولوکاست اسرائیل، صرفاً به خاطر یادآوری رنج های ملت فلسطین اخراج شد!
روزنامه هاآرتص با درج این خبر نوشت: «خاخام التیمار شبیرا که از 4 سال پیش به عنوان مسئول امور دینی موزه هولوکاست مشغول فعالیت بود، به خاطر یادآوری ماجرای دیریاسین برکنار شده است.»

خاخام مذکور در واکنش به این اقدام گفت: من مواضع سیاسی آن گونه که مدیران موزه می گویند اتخاذ نکرده ام بلکه حقایق تاریخی را گفتم. من در دیدار با مردم از جنایت دیریاسین که در سال 1948 اتفاق افتاد صحبت کردم، روستایی که اینک بخشی از شهرک غفعات شائول است. گفتم که یاد فاشیم (هولوکاست) به ما کمک کرد تا آوارگان و بازماندگان آن را از تمام دنیا به اینجا آوریم و مأمنی برای یهودیان در اینجا بسازیم. من به آنان گفتم که فلسطینی ها هم مردمی هستند که در اینجا زندگی می کردند. سعی کردم به آنان بفهمانم که مردمان دیگری نیز اینجا بودند که رنج های زیادی کشیدند.

در همین حال جاناتان شابیرو خلبان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار نواری ویدئویی، از جرایم و جنایات جنگی این رژیم در غزه خبر داد. به گزارش پرس تی وی، شابیرو گفت: آنچه امروز در حال اتفاق افتادن است جنایت است. تعداد زیادی از ساکنان اسرائیل از آنچه دولت علیه فلسطینیان انجام داده و می دهد احساس خجالت می کنند.

شابیرو در این نوار ویدئویی می گوید: «من می خواهم فریاد بزنم تا همه مردم را در ارتباط با آن چیزی که در غزه در حال جریان است و جنایاتی که در آن اتفاق می افتد آگاه کنم تا همه دور هم جمع شوند. موشک های اسرائیل که به نوار غزه شلیک می شوند ممکن است که ساکنان یهودی جنوب سرزمین های اشغالی را نیز از پای درآورد. فلسطینیان در نوار غزه زندانی هستند. دلیل پرتاب موشک های فلسطینی به سرزمین های اشغالی نیز چیزی جز دفاع از آزادی فلسطینی ها و تلاشی برای مقابله با فشارهای اسرائیل در جلوگیری از رفت و آمد و دریافت غذا و دارو و مایحتاج زندگی نیست.»

کلاه بر سر نیزه تصمیم کاملاً جدى اپوزیسیون!

عضو مرکزیت گروهک جبهه ملی، از سیاست کاملاً موثر و پیچیده اپوزیسیون ضدانقلاب خبر داد!
کوروش زعیم در گفت وگو با سایت جبهه ملی در اروپا و درباره این پرسش که «جبهه ملی و اپوزیسیون چگونه می تواند حکومت دولت اسلامی را به چالش بکشد. برنامه شما برای آینده چیست»، گفت: مسائلی  که جمهوری اسلامی به بار آورده بی شمار و بسیار دشوار است. جبهه ملی همیشه در چالش با جمهوری اسلامی بوده. همه سازمان های ملی و وطن پرست درباره یافتن راه حل در اندیشه و کنکاش هستند و جبهه ملی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی راهکارهای عملی وقتی نپخته یا زودهنگام اعلام شوند، امکان موفقیت خود را از دست می دهند. شما وقتی در سنگر نشسته اید، پیش از اینکه سرتان را بالا آورید، کلاهتان را سر نیزه می کنید تا موقعیت و واکنش دشمن را تشخیص دهید.(!)

وی با بیان اینکه «ما به گردهم  آوردن سازمان های سیاسی بیرون حاکمیت اعتقاد داریم»، درباره انتخابات آینده گفت: انتخابات پیش رو با روش های گذشته تفاوتی ندارد. و در صورت استمرار شرایط حاکم، مواضع جبهه ملی تفاوتی نخواهد کرد.

موضع «کلاه بر سر نیزه» به جای بالا آوردن سر! در حالی  از سوی گروهک جبهه ملی عنوان می شود که جریان های سابقه داری  از این دست به خاطر  ناکارآمدی مواضع 30 ساله گذشته مورد انتقاد جدی اپوزیسیون قرار دارند.

این که ایده آل ما نبود نامزد ما خاتمى بود

عضو مرکزیت حزب مشارکت گفت میرحسین موسوی برخلاف مصطفی معین نامزد حزبی و ایده آل نیست. صفایی فراهانی در گفت وگو با مجله مردم و جامعه درباره اینکه چندبار با موسوی جلسه داشتید گفت: چندبار لزومی ندارد. کافی است شما سه ساعت با یک نفر صحبت کنید و او در همان فاصله سیاست داخلی و خارجی و اقتصادی اش را به روشنی بیان کند. البته شما  ] درباره قول و قرار مکتوب با معین در جلسات حزب مشارکت[   درست می گویید موسوی برخلاف معین نامزد انحصاری ما نیست. نامزد انحصاری ما آقای خاتمی بود.

وی در پاسخ به این سوال که «وقتی نامزد حزبی کناره گیری کرد دنبال حمایت از کاندیدای دیگر هستید» گفت: ما به عنوان یک عنصر سیاسی  دنبال این نیستیم که ایده آل پیدا کنیم. ما نمی توانیم بگوییم حالا که کاندیدای انحصاری نداریم، اصلاً فعالیت سیاسی نمی کنیم... جمع بندی حزب درباره آقای موسوی 25 روز طول کشید. البته ایشان مخالفانی هم داشت.

گفتنی است موسوی اخیراً دیدار ویژه ای با سران حزب مشارکت برگزار کرد و در آن دیدار برای دلگرمی مشارکتی ها گفت دیدگاه های من به شما بسیار نزدیک است.
نامزدی غافلگیرکننده موسوی که منجر به تنگ شدن عرصه برای خاتمی و کناره گیری وی شد، خشم محافل تندرو  از جمله حزب مشارکت را برانگیخت . این محافل وی را متهم می کردند با دیگرانی برای از عرصه بیرون کردن خاتمی توافق کرده است.

برخی مشارکتی ها از جمله طیف های جوان تر آنها در محافلی چون یاری نیوز به هنگام جدی شدن نامزدی موسوی وی را تهدید کردند که اگر اصلاح طلبان شکست بخورند، وی باید همه مسئولیت های ناشی از این شکست را بپذیرد. یاری نیوز به ویژه تصریح کرده بود نامزدی موسوی به معنای مرگ اصلاحات است. در عین حال برخی دیگر از مشارکتی ها می گویند کاری است که شده و تسویه حساب با موسوی را باید به بعد از انتخابات گذاشت.

هرچند خاتمی در سال 76 نامزد ایده آل افراطیون تلقی می شد اما بعدها با تندترین سرزنش ها از سوی همین طیف مواجه شد.  حالا باید دید فردی که ایده آل نیست و نامزد تحمیلی مشارکت به شمار می آید، با چه برخورد گرمی از سوی افراطیون مواجه شود.

شلوغى انتخابات و مدال حقوق بشر اعتمادملى براى رژیم صهیونیستی!

صادق زیباکلام طی مصاحبه ای با روزنامه اعتمادملی به مجیزگوئی رژیم صهیونیستی و تخطئه حضور رئیس جمهور اسلامی ایران در اجلاس ضد نژادپرستی ژنو پرداخت.

زیبا کلام که پیش از این بار ها به مجیزگوئی آمریکا  و اروپا و رسانه هایی چون بی بی سی پرداخته، این بار در مصاحبه با اعتمادملی، حضور  دکتر احمدی نژاد در اجلاس دوربان 2 را مغایر منافع ملی خواند و گفت: بی گمان سخنان ایشان و اتفاقات اجلاس به منافع ملی لطمه زد اما اگر آقای احمدی نژاد بپذیرند که در چارچوب اعتقادات شرعی و مکتبی رفتار کرده اند آن وقت رفتارشان معنا پیدا می کند.

وی سپس پا را فراتر گذاشت و درباره رژیم آپارتاید صهیونیستی مدعی شد: سخن گفتن از تبعیض نژادی در اسرائیل استدلال درستی نیست.
زیباکلام با کتمان 60سال جنایات و نسل کشی های رژیم صهیونیستی و آواره کردن ساکنان فلسطین مدعی شد: در اسرائیل قواعد تبعیض آمیز علیه اعراب وجود ندارد و آنها از حقوق سایر ساکنان این سرزمین ها برخوردارند. بنابراین این  استدلال که اسرائیل نژادپرست است، از اساس درست نیست، هر چند که زیباکلام سابقه طولانی در مجیزگویی  محافل بیگانه دارد اما آنچه جای سوال است عملکرد  روزنامه زیرنظر آقای کروبی است که گویا مشغله های انتخاباتی و مخالفت با رئیس جمهور به هر قیمت و با  همراهی هرکس، فرصتی برای رعایت حداقل موازین اسلامی و انسانی باقی نگذاشته است

انتخابات را دوقطبى نکنید به نفع احمدى نژاد است

دبیرکل اعتماد ملی هشدار داد اگر انتخابات دوقطبی شود، احمدی نژاد در مرحله اول رای خواهد آورد.
مهدی کروبی در حاشیه نشست مجمع نمایندگان ادوار تاکید کرد دوقطبی شدن انتخابات به نفع احمدی نژاد است.  وی تعدد نامزدهای اصلاح طلبان را به نفع این جریان دانست و آن را باعث کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم خواند.

قطبی شدن انتخابات در مرحله دوم انتخابات سال 84، باعث شد که  احمدی نژاد، دو برابر نامزد اصلاح طلبان رای بیاورد.
کروبی درباره ملاقات با یکی از خوانندگان پاپ (ساسی مانکن) هم گفت: اگر من روحانی مسجد و یا استاد دانشگاه هستم و می گویند کسی می خواهد به دیدارت بیاید، آیا من باید افراد را گزینش کنم؟ آقای حضرتی که از برادرهای خوب ماست و برای ما کار می کند گفت که مجموعه ای هنرمند می خواهند خدمت شما بیایند. کسانی هم آمدند و حرف هایی زدند. حالا می گویند بین آنها فرد این چنینی بوده است.

کروبی پیش از این درباره روحیه آسان گیرانه خود و در توضیح پول گرفتن از شهرام جزایری گفته بود: «در چندین نوبت شهرام جزایری به من پول پرداخت کرد اما در مقابل از من چیزی نخواست» و این در حالی بود که جزایری کارت 500 تردد در مجلس را داشت.

تحریمى ها یکى یکى آفتابى مى شوند

سناریو سیاه نمایی و تحریم انتخابات ریاست جمهوری به شدت از سوی عناصر گروهکی و افراطی در حال تبلیغ است.
پس از گروهک فدائیان خلق که رسماً به بایکوت انتخابات پرداخت، شیرین عبادی نیز که برای دریافت جایزه ای به آلمان رفته بود، در گفت وگو با خبرگزاری د.پ.آ مدعی شد انتخابات در ایران آزاد نیست و به اشخاصی که نظرات منتقدانه ای داشته باشند اجازه نامزدی داده نمی شود.

وی افزود: این انتخابات نمی تواند موجب بهبود وضعیت شود زیرا کاندیداها و انتخابات ایران را شورای نگهبان باید تایید کند.

عبادی ادعا کرد: براساس قانودر همین حال سایت ضدانقلابی گویا نیوز با ادعای اینکه «انصراف قطعی عبدالله نوری از نامزدی، همچون آب سردی بر پیکر باورمندان حقیقی تغییر بود»، نوشت: با شنیدن خبر این انصراف اغراق نیست اگر بگویم قویاً به سوی این نظر سوق یافتم که اگر هم بارقه ای از امید به اعمال رفورم هدفمند در ایران وجود داشت، با رفتن نوری شاید برای همیشه از بین رفت... نامزدهای فعلی و جریان های سیاسی پیرامونی شان کماکان همان راهی را طی می کنند که گذشتگان شان طی کرده بودند و عاقبت سرشکسته و ورشکسته آن راه شدند. جای تردید است که جناب موسوی تا چه حد بحران را درک کرده است. تا وقتی پاسخ نگیرم قانع به مفید بودن حضورش نخواهم شد. از مبلغان شرکت در انتخابات می پرسم آیا با این دورنمای تاریکی که دیده می شود حق نداریم انتخابات را تحریم کنیم.ن اساسی ایران، رئیس  جمهور اختیارات زیادی ندارد بنابراین نتیجه انتخابات فکر نمی کنم با شرایط و تصمیمات کنونی سیاسی خیلی متفاوت باشد.

موسوى لارى واسطه شد

برخی اخبار نشان می دهد اخیراً اختلافاتی شدید میان حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی رخ داده است. به دنبال ارتباط های جدید ایجاد شده میان موسوی و گروه های تندرو جبهه اصلاحات ستادهای خاتمی سعی داشتند به طور کامل به تشکیلات موسوی لشکرکشی کرده و عملاً  اختیار آنها را به دست بگیرند. به همین دلیل صفدرحسینی مسئول کمیته استان های ستاد خاتمی مسئولیت امور استان های ستاد موسوی را - پس از مدتی کش و قوس با بهزادیان نژاد- برعهده گرفت و بخش دانشجویی ستاد موسوی نیز به طور کامل به سازمان مجاهدین واگذار شد.

علاوه بر این اعضای مشارکت و مجاهدین قصد داشتند با این استدلال که روسای ستادهای استانی موسوی «به درد این کار نمی خورند» معدودی از آنها را عزل و مهره های مورد نظر  خود را به جای آنها بنشانند. این اتفاق در مواردی رخ داده و در موارد دیگری هم که امکان عزل فرد مورد نظر وجود نداشته افراطیون تلاش کرده اند یک «قائم مقام» به ستاد مورد نظر تحمیل کنند تا رئیس ستاد تبدیل به یک جایگاه تشریفاتی شود و قائم مقام مورد نظر آنها کارها را به دست بگیرد. از جمله  در تهران رایزنی هایی صورت گرفته است که داوود سلیمانی از اعضای شورای  مرکزی حزب مشارکت به عنوان قائم مقام نجفقلی حبیبی منصوب شود. تمامی این اقدامات با اطلاع موسوی صورت گرفته و وی از بهزادیان نژاد خواسته است با این تغییرات همراهی کند.

با این وجود اخیراً اخباری دریافت شده که نشان می دهد ستاد موسوی حاضر به  خلع ید کامل از خود و سپردن همه کارها به  سازمان  و مشارکت نیست و در چند مورد  هم درگیری های لفظی شدیدی میان اعضای سازمان که قصد فرستادن برخی نیروها به ستاد موسوی را داشته اند با مسئولان ستاد وی رخ داده است.
اخیراً  و پس از تکرار چند باره این اتفاق ظاهراً این تصمیم اتخاذ شده است که مشارکت و سازمان دیگر برای حضور مستقیم در ستادهای موسوی تلاش نکنند و به طور موازی به کارهای مورد نظر خود بپردازند. برای ایجاد حداقل هماهنگی ها تصمیم بر این شده است که موسوی لاری وزیر کشور خاتمی ساختاری به نام «کمیته ائتلافی»  بوجود  بیاورد و روابط این گروه ها با ستاد خاتمی صرفاً از کانال آن تنظیم شود و این گروه ها از ارتباط گیری مستقیم معاف باشند.

ایران

اوباما باید در اجلاس ژنو حاضر می‌‌شد

خبر اول این که30/47 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی روز پنجشنبه گذشته «ایران» درباره موضع‌گیری خشمگینانه اوباما به سخنان آرام و منطقی دکتر احمدی‌نژاد معتقدند که اوباما برای اثبات صداقت خود در شعار «تغییر» باید در اجلاس ضد نژادپرستی ژنو حاضر می‌شد. 95/30 درصد از مخاطبان هم بر این باور هستند که امکان ایجاد تعامل ایران و امریکا از دالان تغییر سیاست‌هایی می‌گذرد که از جمله آنها رژیم صهیونیستی و فلسطین است. 46/10 درصد افراد نیز می‌گویندکه موضع‌گیری اوباما صحیح است. 29/14 درصد خوانندگان هم تأکید دارند که سخنان رئیس‌جمهور امریکا درباره روی میز بودن همه گزینه‌ها در قبال ایران حاکی از تداوم اشتباهات بوش در دوره جدید است.

افشای محتوای محرمانه دیدار رئیس‌ دستگاه اطلاعات مصر با سران تل‌آویو

خبر دیگر این که یک روزنامه فرامنطقه‌ای برخی محورهای محرمانه مورد بحث در دیدار رئیس دستگاه اطلاعات مصر با سران صهیونیست‌ را افشا کرد. روزنامه القدس العربی، نوشته: دیدار عمر سلیمان و لیبرمن که چندین ساعت به طول انجامیده، بسیار دوستانه بوده است. این در حالی است که مصر پیش از این اعلام کرده بود هر نوع تماسی را با «اویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به علت اظهاراتش علیه مصر تحریم می‌کند. براساس این گزارش لیبرمن از سلیمان استقبال کرده و به زبان عربی به وی خوشامد گفته است.

کروبی می‌تواند سرعت اینترنت را زیاد کند

شنیدیم که سید محمد علی ابطحی در سایت خود نوشته: به عقیده‌ من که همچنان آقای کروبی و مواضعش را مناسب شرایط فعلی کشور می‌دانم، وی می‌تواند آزادی و سرعت اینترنت را در دستور کار خود قرار دهد. برای خیلی‌ها توجه کاندیداها به این موضوع، بی‌اهمیت می‌نماید. من معتقدم حمایت از توسعه سیاسی کشور از مسیر وزارت مخابرات و نه وزارت ارشاد، اطلاعات و یا کشور، می‌گذرد.

 آئینه‌ای که احمدی‌نژاد به غربی‌ها هدیه داد

با خبر شدیم که یک نویسنده و تحلیلگر امریکایی گفته: قدرت‌های غربی واقعیت را در مورد اسرائیل در نظر نمی‌گیرند و رئیس‌جمهوری ایران در مقابل قدرت‌های غربی در ژنو آئینه‌ای به دست گرفت تا خود را در آن ببینند. جرمی هاموند در مقاله‌ای در فارین‌پالسی ژورنال افزوده: با اینکه تاریخ گواه سیاست‌های نژادپرستانه رژیم تل‌آویو است، بسیاری از رهبران غربی با انتقاد احمدی‌نژاد از رژیم صهیونیستی مخالف بودند. این نویسنده امریکایی افزوده: از جمله کسانی که در حمایت از سخنان احمدی‌نژاد سخن می‌گفتند منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل بود که گفت: اگر واقعاً به آزادی بیان اعتقاد داشته باشیم او حق دارد این حرف‌ها را به زبان بیاورد.

 دسیسه انتخاباتی از نوع «پرتقال اسرائیلی»

خبر رسیده که یک مقام آگاه، ‌نصب بر چسب بر روی برخی پرتقال‌های وارداتی به نام اسرائیل را «دسیسه مخالفان دولت در آستانه انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری» عنوان کرد. شایعه توزیع گسترده پرتقال با نشان اسرائیل در سطح تهران زمانی به واقعیت پیوست که برخی منابع از اقدام وزارت بازرگانی به پلمب انبارهای پرتقال بخش خصوصی خبر داده بودند. همچنین مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور از وزارت اطلاعات درخواست کرد تا این موضوع را بررسی و ریشه‌یابی کند.

 حمایت همزمان از 3 کاندیدا

یک خبر دیگر این که رئیس دانشگاه آزاد از سه نامزد به طور همزمان حمایت می‌کند. مطلع شدیم که عبدالله جاسبی از نامزدی میر حسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی به طور همزمان حمایت می‌کند. وی به میرحسین موسوی گفته است: آقای هاشمی بر نامزدی شما اصرار دارند و من از شما حمایت می‌کنم. جاسبی به مهدی کروبی نیز اظهار داشته است: من راهکارهایی برای اداره کشور دارم که خدمت شما قرار خواهم داد و هر کمکی لازم بدانید برای پیروزی شما انجام می‌دهم. رئیس دانشگاه آزاد به یکی از نزدیکان محسن رضایی نیز گفته است: آقای رضایی می‌تواند فضای اصولگراها را از احمدی‌نژاد بگیرد؛ آقای رضایی اول اعلام نامزدی کند من هم قطعاً بعد از آن کمک می‌کنم.

نمایندگان عرب کنیست هم احمدی‌نژاد را تشویق کردند

دست آخر این که دو تن از نمایندگان کنیست ـ پارلمان رژیم صهیونیستی‌ـ هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد، در ژنو، نه تنها سالن اجلاس را ترک نکردند بلکه ایستادند و بشدت او را تشویق کردند. به گزارش «نشنال پست»، هرچند اسرائیل رسماً حضور در این اجلاس را تحریم کرده بود، اما نمایندگان کنیست این کشور که از حزب بلاد در ژنو حضور یافته بودند، به تشویق احمدی‌نژاد پرداختند. این در حالی است که حتی نمایندگان برخی از کشورهای مسلمان مانند اردن، سالن را ترک کرده بودند

قدس

حدادعادل: الان نمی خواهم رأی خودم را بگویم

ایلنا- غلامعلی حدادعادل در پاسخ به اینکه اگر این کاندیدای واحد، احمدی نژاد باشد آیا شما نیز از او حمایت می کنید؟، گفت: الان نمی خواهم رأی خودم را بگویم.

در همه عمرم استعفا نداده‌ام

ایرنا- وزیر نفت روز شنبه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است «شما استعفا داده اید»، گفت: «در تمامی عمرم هیچگاه و در هیچ کاری استعفا نداده ام.»

کتابی درباره زندگی خصوصی رئیس جمهور

عصر ایران - ارگان رسانه ای حزب ا...، انصار نیوز، از انتشار کتابی جدید درباره زندگی شخصی احمدی نژاد خبر داد و با «منحصر به فرد» خواندن این کتاب که فرزند ملت نام دارد، فرازهایی از آن را منتشر کرد.
در بخشی از این کتاب، پدیدآورندگان آن که «دانشجویان مستقل» معرفی شده اند، نوشته اند که در تدوین این کتاب، علاوه بر مصاحبه با تنی چند از اطرافیان احمدی نژاد، از صحبتهای خصوصی پسراحمدی نژاد - که توسط دوستانش ضبط شده بود- نیز بهره گرفته اند.

اعتراض همسر آوینی به انتشار غیرقانونی آثار سید مرتضی

ایسنا- مریم امینی، همسر شهید سیدمرتضی آوینی به انتشار غیرقانونی آثار او اعتراض کرد.
در اطلاعیه مریم امینی آمده است: هفته های اخیر، انتشار کتابها و مقالات این شهید در وب سایتهای مختلف یا در قالب سی دی های چندرسانه ای ابعاد بسیار گسترده ای یافته است. بدین وسیله به اطلاع می رسانم که از این پس، درج بدون مجوز این آثار در وب سایت خبرگزاریها یا نشریات رسمی، در هر شکل و قالبی برخورد قاطع و پیگرد قانونی مرا در پی خواهد داشت.

جمهوری اسلامی

مخالفت رهبر انقلاب به الحاق سازمان حج به میراث فرهنگی

تحولات چند روز اخیر در مورد سازمان حج و زیارت درحالی صورت گرفت که قبل از آن نظر مخالف رهبر معظم انقلاب به مسئولین دولتی در این زمینه ابلاغ شده بود. منابع آگاه می گویند علیرغم نظر مخالف رهبری الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اقدام عجیبی است که هیچ توجیهی ندارد. حکم دیروز رئیس جمهور به معاون خود به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی برای رسیدگی به وضعیت زائرانی که در حوادث تروریستی روزهای اخیر عراق شهید شده اند و همینطور برکناری قهرودی از ریاست سازمان حج و زیارت و انتصاب علی لیالی به جای وی توسط مشائی برخلاف نظر رهبری است که قبلا ابلاغ شده بود.

خشم رئیس جمهور مصر از ایران و حزب الله

رئیس جمهور مصر در اظهاراتی خشم خود نسبت به ایران و حزب الله لبنان رانشان داد.
به گزارش تابناک به نقل از « الاهرام » مبارک که در سالروز آزادی صحرای سینا سخن می گفت گفته است : « ای ایران و حزب الله هر کاری می توانید انجام دهید هردخالتی در امور داخلی ما اعمال کنید هر تروریستی را که می شناسید به خاک ما بفرستید اما از غضب ما هم بترسید از شمشیر و سپر ما هم بترسید و بدانید ما این دخالت ها را فراموش نمی کنیم » . دولت مصر پس از جنگ غزه تلاش کرده است با تخریب ایران و دامن زدن به اختلاف اعراب با ایران به نوعی حیثیت از دست رفته اش میان ملت های عرب را بازیابی کند به گونه ای که در چند ماه اخیر مقامات مصری بارها به ایران اتهامات بی پایه زده اند که جدیدترین آنها ماجرای دستگیری جاسوسانی بود که دولت مبارک ادعا می کرد عوامل ایران و حزب الله هستند.

فعال شدن ستاد تبلیغات احمدی‌نژاد در آمریکا

حمید مولانا شهروند آمریکائی که مشاور احمدی نژاد نیز هست ستاد تبلیغات ریاست جمهوری وی در آمریکا را فعال کرده است . به گزارش تابناک به نقل از « شفاف » این ستاد که با ارسال ایمیل هایی به دنبال جذب همراهانی برای خود است شعار « شکر نعمت نعمت صدافزون کند » را برای خود برگزیده است . این سایت ستاد یاد شده را خودجوش دانسته است . بنابر این گزارش در این ایمیل آمده است : با توجه به رقم بالای هموطنان ساکن این شهر و مناطق حومه آن در ایالت های مریلند و ویرجینیا پیش بینی می شود شاهد حضور چشمگیر ایرانیان در پای صندوقهای رای و اعلام حمایت یک پارچه از فرزند صدیق مملکت باشیم . در پیام تبلیغاتی حامیان رئیس جمهور فعلی ایران آمده است : ما ایرانیان در هر جای دنیا که باشیم خرداد امسال این شعار را برلب خواهیم داشت : شکر نعمت نعمت صد افزون کند. به نوشته وبلاگ یکی از ایرانیان مقیم واشنگتن در انتهای این پیام نیز نام برخی گروه های حامی این جریان از جمله جمعی از دانش آموختگان مسلمان دانشگاه های جورج تاون جورج میسون و آمریکن جمعی از ایرانیان مقیم محله پوتومک بتزدا و راکویل انجمن شعر پروفسور حمید مولانا نتووریه کارپا (شعبه واشنگتن ) و جمعی از دوستداران استاد رضا براهنی آمده است . یادآوری می شود دولت برای بنیادی که زیر نظر حمید مولانا اداره می شود در لایحه بودجه سال جاری 339 میلیون تومان بودجه پیشنهاد کرد که مجلس نیز متاسفانه این بودجه را تصویب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها