رییس شعبه سوم دادگاه انقلاب استان کرمان از انهدام بزرگترین باند بین المللی قاچاق مواد مخدر و شرارت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۲۶۳

 منصور سالاری امروز در گفت وگو با ایرنا افزود: این پرونده از نادر ترین پرونده هایی است که در استان مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای این پرونده این است که تمام سرشاخه های اصلی و فرعی آن در یک عملیات منسجم در پنج استان کشور دستگیر شدند.

سالاری با بیان این که کاشف این باند حفاظت اطلاعات قرارگاه عملیاتی نصر است، اظهار داشت: متهمان این پرونده در پنج استان کرمان، سیستان وبلوچستان، فارس، لرستان و اصفهان فعالیت داشتند که با هوشیاری و در یک عملیات منسجم تمام این افراد دستگیر شدند.

وی از دستگیری 26 نفر از اعضای اصلی و فرعی این باند طی یک عملیات هماهنگ خبر داد و گفت: همچنین توقیف 20 دستگاه خودرو، کشف 1/5تن مواد مخدر که به صورت مسلحانه حمل می شد از دیگر دستآوردهای انهدام این باند بود.

سالاری، کشف چهار قبضه سلاح کلاش، یک قبضه سلاح سیمونوف، دوربین دید در شب، تلفن ماهواره، نارنجک دستی و مقادیری مهمات را از دیگر کشفیات این پرونده بر شمرد.

وی با اشاره به اینکه انهدام این باند حاصل یک سال کار اطلاعاتی و چهار ماه کار قضایی می باشد افزود: در این عملیات اموال زیادی ازجمله خوردو، مبالغ کلان پول که حاصل از فروش مواد مخدر بوده و منزل مسکونی به ارزش دهها میلیارد ریال ضبط شد.

قاضی این پرونده با بیان این که بیشترین فعالیت این افراد در زمینه ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی و ترکیه بود گفت: شرارت، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، گروگانگیری و قتل از دیگر فعالیتهای این باند بزرگ می باشد.

رییس دادگاه انقلاب کرمان نیز از محکومیت پنج نفر از اعضای این باند بزرگ بین المللی قاچاق مواد مخدر و شرارت خبر داد.

دادخدا سالاری افزود: حکم اعدام 9 نفر از این افراد صادر شده که تاکنون حکم اعدام پنج نفر آنان تایید شده است.

وی اظهار داشت: این پرونده که در هشت جلد تنظیم شده بود به صورت ویژه و در کمترین زمان ممکن مورد رسدگی و صدور حکم قرار گرفت.

رییس دادگاه انقلاب کرمان گفت: رای این افراد برای اجرا به شعبه اجرای احکام تحویل داده شده است.

سالاری ادامه داد: اعضای دیگر این باند به حبس های طولانی مدت، شلاق، جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شدند.

وی تصریح کرد: همچنین میلیاردها ریال از اموال منقول و غیرمنقول این افراد که حاصل معاملات مواد مخدر بود به نفع دولت ضبط شد.

وی با بیان این که این باند با شبکه های مافیای مواد مخدر خارج از کشور ارتباط داشت، گفت: هدف اصلی این باند ترانزیت مواد مخدر به ترکیه و برخی کشورهای اروپایی بود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها