به گفته مقامات بلندپایه ارتش آمریکا، سازمان پنتاگون به منظور از بین بردن اثرات ناشی از حملات اینترنتی و مشکلات شبکه‌ای، طی 6 ماه گذشته بیش از 100 میلیون دلار هزینه کرده است.
کد خبر: ۲۴۴۷۹۴

کوین چیلتون(Kevin Chilton) فرمانده نیروی هوایی آمریکا که مدیریت مرکز فرمان‌های استراتژیک این کشور را برعهده دارد، طی کنفرانس حملات سایبر در نبراسکا به خبرنگاران گفت: «نکته حایز اهمیت این است که ما دریافته‌ایم که زیر حملات برنامه‌های مخرب بسیار پیچیده و پیشرفته قرار گرفته‌ایم. تمامی راه‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار پیچیده و حرفه‌‌ای هستند و برخی نشانه‌های جنایت‌های سایبر در بین آنها نهفته‌اند».

جان دیویس(Strategic Command) جانشین فرمانده عملیات‌های شبکه‌ای ارتش این کشور نیز در مورد نحوه 100 میلیون دلار پرداخت شده برای از بین بردن ویروس‌ها در مقایسه با حملات خارجی و مشکلات امنیتی برای کارمندان وزارت دفاع آمریکا توضیح داد.

آنها معتقدند که پرداخت این مبالغ برای تقویت شبکه در مقابل حملات احتمالی بهتر از هزینه کردن برای پاکسازی شبکه پس از وقوع حملات سایبر است.

وزارت دفاع آمریکا طی سال گذشته مجبور شد به دنبال بروز یک حمله سایبر 1500 کامپیوتر خود را کنار بگذارد.

پنتاگون استفاده از دستگاه‌های خارجی ذخیره‌سازی اطلاعات که قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشتند نیز ممنوع اعلام کرد، زیرا این دستگاه‌ها مستعد انتشار ویروس‌ها بودند.

ایتنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها