مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: بیش از90 درصد کارخانه های چای سازی در استان گیلان پروانه استاندارد ندارند.
کد خبر: ۲۴۴۶۱۲
 محمدعلی یوسفی امروز در گفت وگو با ایرنا افزود: از بین 133 تا 137 کارخانه فعال چایسازی در گیلان، فقط پنج کارخانه پروانه علامت استاندارد دارند و حدود 16کارخانه نیز دارای پروانه بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که استاندارد تولیدات این واحدها، به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان ضروری است.

به اعتقاد وی، آمار بالای واحدهای غیراستاندارد تولید چای خشک در گیلان، نشان دهنده عدم ورود جدی استاندارد به عنوان دستگاه حاکمیتی و دولت به عنوان سیاستگذار در این زمینه است.

یوسفی گفت: عرضه چای های فاقد پروانه بهداشتی در بسته بندی کمتر از پنج کیلوگرم در مراکز مختلف و برخورد نکردن با متخلفان، به دلیل تقصیر و مسامحه ما می باشد و البته مسامحه علوم پزشکی نیز در این امر تاثیرگذار است.

وی، دلیل عدم برخورد جدی با کارخانه های فاقد استاندارد و مسامحه با تولیدکنندگان چای غیراستاندارد را نبود قانون مدون استاندارد در زمینه چای و تلقی نشدن آن به عنوان کالای مشمول استاندارد اجباری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه چای جزو کالاهای مشمول استاندارد اجباری نیست، خاطرنشان کرد: به رغم ارایه پیشنهاد اجباری شدن استاندارد چای به شورای عالی استاندارد کشور در دو سال گذشته، به دلیل عدم برگزاری این شورا در این مدت، این پیشنهاد بررسی نشده است.

یوسفی گفت: درصورت تدوین این قانون و اجباری شدن استاندارد چای، امکان برخورد جدی و قانونی با متخلفان فراهم شده و بخش زیادی از مشکلات مربوط به چای برطرف خواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان، از رییس و دبیر شورای عالی استاندارد کشور و استاندارگیلان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در امور چای خواست تا با جدیت بیشتر این بحث را پیگیری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها