رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد:

اسکان اضطراری 150 هزار مسافر

احمد اسفندیاری رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از اسکان اضطراری 150 هزار مسافر در جاده های کشور توسط این جمعیت در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۱۶۸

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو با مهر با بیان اینکه طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین در تمام راههای کشور و در 1009 پایگاه امداد و نجات اجرا شد، گفت: 3 هزار و 528 نیروی عملیاتی، امدادگر، پزشک و پرستار  و 10 فروند بالگرد، 906 دستگاه آمبولانس، 886 خودروی عملیاتی و 54 خودروی نجات و خدمات رسانی در این طرح 19 روزه به کار گرفته شدند.

این سازمان همه ساله در ایام نوروز همراه با نهادهای دیگری همچون اورژانس کل کشور برای ارائه خدمات امدادی در کلیه جاده های کشور حضور می یابند.

وی افزود: در این طرح به بیش از 150 هزار مسافر اسکان اضطراری داده شد و 94 هزار و 600 نفر نیز از سایر خدمات امدادی همچون کمکهای اولیه، نجات و رها سازی، اعزام مصدومین به مراکز درمانی و تغذیه اضطراری استفاده کرده اند.

اسفندیاری در ادامه به مرگ دو امدادگر جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این دو امدادگر جوان در حین امداد رسانی به علت بی احتیاطی یک خودرو در محور شیروان به بجنورد در خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند.

امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کنار اورژانس کل کشور ، ستاد مقابله با حوادث غیرمترقبه و راهداری در زمینه امداد جاده ای در ایام نوروز فعالیت می کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: با وقوع سیل در 14 استان کشور 45 تیم امدادی 33 نفره تشکیل دادیم که به 2 هزار و 400 خانوار امدادرسانی کرده و 8 هزار کیلوگرم مواد غذایی بین آنها توزیع کردند و همچنین 27 هزار نفر را نیز در طول این مدت اسکان اضطراری دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها