سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش ایسنا ، سعید عبداللهی - سرپرست دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای - با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال مسافران خروجی زمینی، گفت: برای خدمترسانی مناسبتر به مسافران خروجی از پایانههای مرزی زمینی و ایجاد بسترهای مناسب برای رفاه حال این مسافران در ایام نوروز، کشیکهای فوقالعاده در پایانههای مرزی برقرار شده است و علاوه بر این، مسوولان پایانههای مرزی بهعنوان نماینده این سازمان در جلسات مشترک با نهادهای مستقر در مرزهای زمینی، تمهیدات لازم را مبنی بر افزایش زمان انجام تشریفات اداری خروج یا ورود مسافر به شرط پذیرش طرف مقابل اتخاذ کردند.
وی افزود: برخی مرزها مانند آستارا، مهران، شلمچه و دوغارون، بازرگان و خسروی 24 ساعته فعال هستند و تدابیر لازم را برای تسهیل و تسریع در انجام تشریفات اداری اتخاذ می کنند.
او خاطرنشان کرد: در این راستا به استانهای دارای پایانه مرزی ابلاغ شده است که قبل از شروع تعطیلات نوروزی نسبت به تست سلامت دستگاه های X-ray ، ژانراتورهای برق برای مواقع اضطراری و امکانات سرمایشی و گرمایشی سالنها و سایر امکانات لازم اقدام کنند تا در زمان تعطیلات نوروزی اختلالی در عبور و مرور مسافران از مرزهای زمینی بوجود نیاید.
براساس این گزارش، علاوه بر نمایندگی پایانه مرزی سازمان در مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی، نهادهای مختلفی شامل گمرک، گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری، نیروی انتظامی، قرنطینه انسان، دامی و نباتی، موسسه استاندارد، نماینده میراث فرهنگی و حج و زیارت برحسب نیاز، بانک و مرزبان مستقر هستند که مقررشد همه این نهادها نسبت به تسریع و تسهیل فرایند تشریفات اداری ورود و خروج مسافران از پایانههای مرزی زمینی اقدام کنند.
بنا بر این گزارش، برای جمع آوری بههنگام آمار مسافران خروجی و ورودی از پایانههای مرزی زمینی تمهیدات لازم اتخاذ شد تا به صورت 24 ساعته آمار مسافران برای تحلیل های بعدی در اختیار دفتر ترانزیت و پایانههای مرزی قرار گیرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد